Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 22.7.2018 jsem zakoupil na webu společnosti Datart International soundbar Sony HT-ZF9 číslo objednávky 180309469. Zboží mi bylo doručeno včetně faktury číslo 4918079269. Zboží jsem vrátil-zaslal zpět dne 31.7.2018 prostřednictvím české pošty na což mám podací lístek z pošty. Zpětná zásilka obsahovala vyplněný formulář pro vrácení zboží v zákonné 14-ti denní lhůtě. Mám k dispozici doklad z pošty a také kopii dokladu o odstoupení od smlouvy.
Nepřišlo mi žádné potvrzení od společnosti Datart o přijetí zásilky a vyřízení žádosti. Jelikož se nic nedělo kontaktoval jsem dne 24.8.2018 příslušné depo české pošty kde mi sdělili, že zásilka byla řádně doručena společnosti Datart. Dne 24.8.2018 jsem kontaktoval emailem společnost Datart kde jsem jim zaslal kopii podacího dokladu z pošty a kopii dokladu o odstoupení od smlouvy. Dále jsem je žádal o sdělení termínu kdy mi budou vráceny finanční prostředky. Společnost Datart mi dne 25.8.2018 odepsala viz.níže :
Dobrý den,
velice se omlouváme za vzniklé komplikace.Na přelomu měsíce jsme stěhovali centrální sklad, proto je možné, že se záležitost ještě nepodařilo dořešit. Váš případ jsem předala na příslušné oddělení, kde ověří doručení balíčku a zaurgují vrácení peněz.
Děkujeme za pochopení
S přátelským pozdravem
Markéta Bečvářová
E-mail: infolinka@datart.cz
Telefon: +420 225 991 000
Prov. doba infolinky: Po - Ne: 8:30 - 21:00
Zase se nic nedělo tak jsem odeslal dne 3.9.2018 další email s žádostí o sdělení termínu kdy mi budou vráceny peníze. Dne 14.9.2018 mi přišel od společnosti Datart email abych jim sdělil číslo účtu na který mají vrátit finanční prostředky. Nevím proč požadovali znova číslo účtu když jsem jim toto již napsal do formuláře Odstoupení od smlouvy při zaslaní balíku zpět a podruhé v emailu ze dne 24.8.2018. Nicméně jsem jim obratem znovu zaslal číslo účtu pro vrácení peněz. Do dnešního dne mi peníze nebyly vráceny ani mne nikdo nekontaktoval.
Požaduji neprodlené vrácení finančních prostředků.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.