Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Pridavam se ke stiznosti. Bratr chtel listky na koncert Metallica. Chytre tam blikala informace ze se jedna o posledni listek. Nebyl cas hledat recenze ale v zapeti jsem je nasla a nestacim se divit. Chci jen sve penize zpet, jsem maminka na MD mela jsem neco nasetreno a bratrovi jsem to zaplatila ze mi to casem vrati. Penize jsou pryc a listky muzou byt falesne pokud vubec budou. Pomozte prosim. Psala jsem jim email ze chci stornovat objednavku a penize zpet ted muzu jen cekat.
Koncert Metallica 2019
Chci zpet celou castku 3874 Kc.
|
Tweet |
Obecně platí, že při koupi zboží na dálku (např. přes internet, po telefonu) má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však zakotvuje výjimky, ve kterých od smlouvy odstoupit nelze. Písm. j) tohoto ustanovení vylučuje odstoupení od smlouvy "o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu". Nákup vstupenek na koncerty (do divadel, kin atp.) je právě smlouvou o využití volného času, která se váže ke konkrétnímu termínu. Spotřebitel tedy nemá zákonnou možnost odstoupit do 14 dnů od kupní smlouvy vstupenek.
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá nebo dodá neplatné vstupenky, společnost zajistí náhradní vstupenku případně vrátí to, co spotřebitel zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme kontaktovat společnost a dodání vstupenek reklamovat. To lze učinit na adrese: https://www.viagogo.com/secure/login?ReturnUrl=https://www.viagogo.com/secure/myaccount/CustomerSupport
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.