Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
19.06.2018 12:47:18 jsem na www.pro-android.cz udělal objednávku za 7504,00 Kč, a rovnou zaplatil převodem z mého účtu na účet 115-7207360267/0100.
po 2 měsících jsem odstoupil od smlouvy, což me potvrdili
(Číslo objednávky: 1247103
Dobrý den, Vaše objednávka na webu pro-android.cz byla stornována. V případě, že Vaše objednávka byla z Vaši strany již hrazena bude Vám zaslána částka zpět na Váš účet ve lhůtě stanovené obchodními podmínkami.
Pro-android.cz)
Pak jsem psal několik emailů a stále slibovali, že peníze pošlou zpět a do dneška nic a už přestali i komunikovat.¨
Dá se stím prosím něco udělat? Jak mám postupovat dále?
Seznam Vámi objednaného zboží: Název Množství Cena bez DPH Celkem s DPH Xiaomi Redmi Note 4x 32 GB (zlatý) (1116) 2.00 ks 2 313 Kč (89 EUR) 5 598 Kč (215 EUR) Ochranné sklo (0003) Poznámka: Prosím aby sklo pasovalo na objednavany mobil !!! 2.00 ks 371 Kč (14 EUR) 898 Kč (34 EUR) Silikonový obal (0001) Poznámka: Prosím aby obal pasoval na kupovany mobil xiaomi !!! 2.00 ks 371 Kč (14 EUR) 898 Kč (34 EUR) Česká pošta - Balík do ruky Doručení zásilky na zvolenou adresu. 91 Kč (3 EUR) 110 Kč (4 EUR) Na bankovní účet 0 Kč (0 EUR) 0 Kč (0 EUR) CELKEM bez DPH CELKEM s DPH 6 202 Kč (238 EUR) 7 504 Kč (288 EUR) Číslo objednávky : 1247103 Datum : 19.06.2018 12:47:18
Po 2 měsících od nedodání jsme odstoupil od smlouvy a požadoval vrácení peněz, což me bylo vyhověno, ale do dnešního dne mě nepřišli žádné peníze zpět.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.