Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem jazykový kurs španělštiny, který sliboval naučit jazyk, konverzaci, gramatiku...cena 3.429,-Kč. Poštou mi přišla obálka s plastovou kartičkou, na které byly napsány www stránky a přihlašovací kód. Po zadání kódu jsem se dostala na stránky, kde bylo k dispozici pouze 1.000 slovíček ve španělštině a k nim po kliknutí překlad do čj - všechna slovíčka jsem prošla, šlo o strojový překlad s mnoha chybami. Gramatika, konverzace či větná cvičení neexistují. Sice tu je záložka gramatika, ale po rozkliknutí pouze hláška později. Nákup jsem reklamovala ve lhůtě do 14 dnů od zakoupení. Poslali mi formulář, který jsem měla vyplnit a poslat na udanou adresu do Polska.
Po urgenci mně vyzvali, abych vrátila do Polska i plastovou kartičku. Toto jsem odmítla, jelikož je to poslední důkaz toho, že jsem od nich něco koupila. Neposlali mi ani fakturu ani dodací list. Poradíte mi, jak mám dále postupovat?
jazykový kurs Ling Intelligence - úroveň IV. expert
vrácení peněz za kurz, jelikož jde o klamavou reklamu a kurs neodpovídá nabídce.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje na české spotřebitele (stránky v čj, možná platba v českých korunách), řídí se smluvní vztah českým právem.
Z práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů existují výjimky, které zakotvuje § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten v písm. a) uvádí, že: "Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy"
Pokud byl tedy kurz zpřístupněn ještě před uplynutím 14 dnů od uzavření smlouvy, je možné, že spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy nemá. Musela by však být splněny podmínka, že o tom, že právo odstoupit od smlouvy zaniká byla společností informována a výslovně s tím souhlasila ještě před uzavřením smlouvy. Pokud ne, právo na odstoupení od smlouvy trvá.
V případě, že právo na odstoupení od smlouvy zaniklo a smlouva trvá, může spotřebitelka vady služby reklamovat. Pokud má kurz jazyka vady (např. obsahuje chybné nebo nepřesné překlady), je poskytovatel služby povinen ji odstranit, není-li odstranění vad možné, má spotřebitelka nárok od smlouvy odstoupit dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.