Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
chtěla bych touto cestou upozornit na praktiky a jednání podnikatele p. Karla Korytara - DŘEVOSTAVBY CHARLES se sídlem Nám. 378, 793 68 Dvorce, IČO: 45175942, DIČ: CZ6805291069.
V září roku 2017 jsem začala komunikovat s touto společností o rekonstrukci balkónů. Několikrát jsem se s p. Korytarem telefonicky spojila a zkusila domluvit termín. Nakonec mne odkázal na jaro, vzhledem k nastávající zimě, že ho nemám uhánět, že se ozve sám. Vzhledem k tomu, že se celé jaro nic nedělo, znovu jsem se připomněla sama, bylo mi oznámeno, že na rekonstrukci p. Korytar zapomněl a nový termín mi dal koncem srpna začátkem září tohoto roku. Nicméně koncem května jsme obdrželi cenovou nabídku na rekonstrukci 4 balkónů (všechny mají již od stavitele stejný technický problém, praská dlažba, vylamuje se spárovací hmota a nedrží na izolaci), která zněla na 87.722,- Kč. Následně se p. Korytar ozval o zaplacení zálohy ve výši 65.250,- a že je nutné ji zaplatit maximálně do 3 dnů, aby stihl nakoupit materiál. Realizace prací měla započít dne 10.9., v neděli dne 9.9. mi p. Korytar volal s tím, že cenovou nabídku navyšuje na 98.256,- Kč a tuto věc obhajoval navýšením ceny materiálu od jeho dodavatelů. S tímto já jsem nesouhlasila a upozornila jsem ho i na to, že takto cenová nabídka nezněla a ke zpoždění realizace došlo díky tomu, že na nás na jaře zapomněl. Přesto, ale že vím, že je cenová rezerva v ceně za dlažbu a bude tedy možné vyjednávat. Následující den dorazil s tříhodinovým zpožděním, bez omluvy, na místo rekonstrukce. Zde nás seznámil s jeho představou pracovní činnosti. Přestože v cenové nabídce bylo uvedeno, že budou provedeny demoliční práce: sbroušení podkladu, oprava izolace a likvidace odpadu atd. chtěla tato společnost pokládat novou dlažbu za pomocí jakéhosi lepidla (spíše hmotou s obdobnými vlastnostmi) na původní, popraskanou dlažbu, která nedržela na původním povrchu. Že prý stačí odstranit a vyčistit spáry, že se do nich hmota rozlije, bude fungovat jako lepidlo a na to se dá dlažba nová. Když p. Korytar a jeho kolega opouštěli náš byt, s tím, že jedou pro materiál, byla jsem vyzvána k podpisu předložené smlouvy a nové cenové nabídky, samozřejmě na vyšší neodsouhlasenou částku. Vzala jsem tedy telefon a p. Korytara jsem požádala, aby žádný materiál nekupoval, protože nesouhlasíme s navýšením ceny ani s postupem prací. Upozornil mě, že nám bude účtovat vícenáklady, že jel ze zakázky z Bratislavy a vyzvedával nějaký materiál, navíc ušlá mzda 2 zaměstnanců,... a že vyčíslené náklady mi zašle. Následující den mi telefonoval s tím, že byla situace vyhrocena a že se chce domluvit, z ceny neustoupí, ale pokud chceme opravu provést jinak, je ochoten sundat celý povrch balkónů, ale to velice zvedne cenu. Na základě všech těchto skutečností jsem mu zaslala 17.9.2018 oficiální odstoupení od smlouvy s odvoláním na §2593 občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. k dnešnímu dni nebyla pošta ze strany p. Korytara převzata. Dne 20.9. mi byl prostřednictvím paní účetní p. Korytara zaslán mail obsahující dobropis, který byl vystaven ke dni 24.8. se splatností 30.9. a nová faktura na zrušenou zakázku v hodnotě 8.349,- Kč, také s datem 24.8.2018 s žádostí o její potvrzení. Znovu jsem tedy oslovila p. Korytara s tím, že s fakturou nesouhlasím, ale protože si myslím, že by mělo jít o náhradu škody jsem ochotna přistoupit na poníženou částku. V pondělí jsem se tedy spojila s paní účetní, aby se celá záležitost vyřešila. Ta mě vyvedla z omylu, že se nejedná o náhradu škody. Přestože si stále myslím, že žádná fakturace nebyla oprávněna, byla jsem ochotna přistoupit na ponížení ceny nákladů už z důvodu získání zbylé zálohy. Ještě ten den mi byl zaslán dobropis na snížení fakturované částky za dopravu v hodnotě 1.670,- Kč. Na tento mail od paní účetní opět reagoval p. Korytar telefonátem, s výhružkou, že pokud obratem nepotvrdím všechny zaslané doklady a jeho účetní nestihne zpracovat DPH za období 08/2018 a on bude muset DPH zaplatit, tak všechny dohody padají a DPH nechá zaplatit nás. Přiznám se, že v tu chvíli jsem si nepřála nic jiného než vše ukončit a o této společnosti, jmenovitě i o p. Korytarovi už nikdy neslyšet. I proto jsem všechny doklady okamžitě potvrdila. Ještě odpoledne mi p. Korytar volal a zjišťoval, zda jsem vše odeslala. Ve čt 27.9. jsem mu volala s tím, že přislíbil odeslání zbytku zálohy zpět, obratem po potvrzení vystavených dokladů, telefon mi nikdo nezvedl, nezavolal zpět a přestože je tomu týden, peníze na účtu stále nemám...
Vzhledem k tomu, že p. Korytar nedodržel žádnou z výše uvedených dohod, navrhuji vrácení celé zálohové platby.
|
Tweet |
Podnikatel je povinen před uzavřením smlouvy informovat spotřebitelku o ceně služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Byla-li cena rekonstrukce určena odhadem, může být tato cena navýšena. Pokud však dojde k podstatnému překročení ceny stanovené odhadem, musí podnikatel tuto informaci bez zbytečného odkladu s odůvodněním oznámit spotřebitelce. Překročení ceny díla je podstatné, zvýší-li se cena určená odhadem o více než 10 až 20 %.
Spotřebitelka může od smlouvy odstoupit; poměrnou část původně určené ceny zhotoviteli zaplatí, pouze má-li z částečného plnění zhotovitele prospěch.
Zhotovitel je v takovém případě odstoupení od smlouvy povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li zhotovitel peněžní prostředky poté, co byl k tomu vyzván, má spotřebitelka právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné zhotovitele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.