Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.7.2018 jsem cestou internetového obchodu s původní adresou www.pro-android.cz. hodlal zakoupit mobilní telefon v hodnotě 6999 Kč. Provedl jsem platbu předem bezhotovostním platebním stykem na účet prodejny. Vzhledem ke skutečnosti, že firma nedodala zboží včas, koupil jsem zboží v kamenné prodejně a dne 14.8. jsem sepsal a odeslal na e-mailovou adresu firmy formulář o odstoupení od kupní smlouvy. Podotýkám, že v té době mi na e-mail došlo oznámení, že původní wabové stránky www.pro-android.cz jsou dočesně v rekonstrukci a dotazy ohledně objednávky budou vyřizovány na náhradní e-mailové adrese www.teraebusiness@gmail.com.
Dne 23.8.2018 mi z této adresy přišlo vyrozumnění v tomto znění:
" Dobrý den, na základě obdržené žádosti, jsme Vaši objednávku stornovali. Platba Vám bude zaslána zpět na účet podle obchodních podmínek. Pro-android.cz
Když se pak dlouhý čas nic nedělo, zaslal jsem dne 11.9.2018 e-mailem dotaz, jak situace vypadá. Týž den mi byla odeslána odpověď:
"Dobrý den, omlouvám se bohužel jsme aktuálně řešili větší množství storen, což nám způsobilo nemalé komplikace. Zákazníci nám objednávky stornovali kvůli zdržení na straně dodavatele. Mohla byste na vrácení platby počkat do konce příštího týden týdne, respektive do pátku 21.9. Platba bude do termínu převedena
Ohanka "
Když se ani po tomto datu nic nedělo, vznesl jsem opětovný dotaz, proč mi peníze nepřišly na účet. Dne 25.9.2018 mi byla zaslána e-mailem tato odpověď:
"Dobrý den,
vzhledem k dlouhodobým komplikacím zapříčiněných naší společnosti ze strany dodavatelů, je naše společnost nucena ukončit k září roku 2018, po 5 letech provozu, svou obchodní činnost a zastavit tak provoz e-shopu. Vlivem těchto faktorů se společnost potýká s platební neschopností. V současné době naše společnost zhodnocuje své skladové zásoby a další majetek, aby mohla v souladu se zákonem uspokojit zbylé pohledávky ze strany zákazníků.
V případě existující pohledávky vůči naší společnosti, prosíme o zaslání informací na email
TERAE BUSINESS s.r.o.
Rybná 716/24
Praha 11000
Prosíme, aby obsahem zprávy bylo datum vzniku pohledávky, číslo objednávky, upřednostněné řešení pohledávky (objednané zboží / vrácení kupní ceny), případně číslo účtu pro vrácení kupní ceny.
Chceme Vás ujistit, že je naší snahou veškeré závazky plnit a postupujeme v souladu s platnou legislativou.
Omlouváme se za vzniklé komplikace.
TERAE BUSNESS s.r.o. "
Dne 25.9.2018 jsem tedy na uvedenou e-mailovou adresu opět - již podruhé zaslal e-mail formuláře o odstoupení od kupní smlouvy. Od té doby se mi nikdo neozval.
Vzhledem k uvedeným skutečnostem jsem dne 1.10.2018 zaslal formulář podnětu k prošetření na Českou obchodní inspekci, protože si již dale nevím rady. Firma, která není schopna splatit ve lhůtě měsíce a půl po odstoupení od kupní smlouvy částku bez 1 Kč 7000 Kč, je podezřelá z trestného činu nezákonného obohacování. Čekám na instrukce a odpovědi ČOI.
Co mne ale dale zaráží a mrzí, je velká neochota komunikace ze strany prodejce. Pokud bych se aktivně neptal, nedostal bych ze strany internetového obchodu ani jedno oznámení se vzniklou situací. Chápu, že se obchod může dostat do problem, ale nechápu, jak mohou zaměstnanci takto jednat, respective nejednat se zákazníky.
kupní smlouva 2307528 - odstoupení od kupní smlouvy - mobil Huawei Honor 9, 6999 Kč.
Urychlené navrácení peněz bankovním převodem
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.