Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26753Častá zpoždění a zrušení spojů, neschopnost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.10.2018, před 6 lety

Kat Kapounová

Znění stížnosti

Na trase Kralupy - Praha dochází často k problémům. Zpoždění jsou na denním pořádku a zrušení spoje není výjimkou. Dnes například dokonce vlak skončil v Roztokách. Jedna se o spoj, který odjíždí v 8.49 ze stanice Libčice nad Vltavou, číslo vlaku samozřejmě neznám. Cestující museli vystoupit a čekali na jinou soupravu. Nejednalo se však o závadu na původní soupravě. Ta tam stále stála a po cca 20 minutách byla vypravena na Nelahozeves. Cestující do Prahy 20 minut cekali. Pak prijela souprava, která mířila do Nelahozevsi, ale i z ní cestující museli vystoupit, aby pak nastoupili do vlaku, který měl původně namířeno do Prahy. Cestující do Prahy a do Nelahozevsi se spolu pouze vymenili!!! Tato situace je přímo pitorestkní a a tristní. Svědčí o tom, že české dráhy si cestujících naprosto neváží a považují je pouze za prostředek ke svému zisku. Jinak by nebylo možné, aby docházelo k takovým situacím, včetně každodenního zpoždění (!!!).


Požadované řešení

Nejsem specialista na dopravu, ale CD by mely zajistit, aby jejich zamestnanci a specialiste byli kompetentni a schopni spolehlive vykonávat svou profesi. Pokud někdo spatne naplanuje postaveni vlaku na koleje a cestujici jsou pak obtezovani nesmyslnym prestupovanim a zpozdenim, tak to rozhodne v poradku není.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2018 12:17, před 6 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2018 23:14, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.