Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Na trase Kralupy - Praha dochází často k problémům. Zpoždění jsou na denním pořádku a zrušení spoje není výjimkou. Dnes například dokonce vlak skončil v Roztokách. Jedna se o spoj, který odjíždí v 8.49 ze stanice Libčice nad Vltavou, číslo vlaku samozřejmě neznám. Cestující museli vystoupit a čekali na jinou soupravu. Nejednalo se však o závadu na původní soupravě. Ta tam stále stála a po cca 20 minutách byla vypravena na Nelahozeves. Cestující do Prahy 20 minut cekali. Pak prijela souprava, která mířila do Nelahozevsi, ale i z ní cestující museli vystoupit, aby pak nastoupili do vlaku, který měl původně namířeno do Prahy. Cestující do Prahy a do Nelahozevsi se spolu pouze vymenili!!! Tato situace je přímo pitorestkní a a tristní. Svědčí o tom, že české dráhy si cestujících naprosto neváží a považují je pouze za prostředek ke svému zisku. Jinak by nebylo možné, aby docházelo k takovým situacím, včetně každodenního zpoždění (!!!).
Nejsem specialista na dopravu, ale CD by mely zajistit, aby jejich zamestnanci a specialiste byli kompetentni a schopni spolehlive vykonávat svou profesi. Pokud někdo spatne naplanuje postaveni vlaku na koleje a cestujici jsou pak obtezovani nesmyslnym prestupovanim a zpozdenim, tak to rozhodne v poradku není.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.