Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 6.1. 2018 jsem si zakoupil auto značky Fiat stilo r.v. 2005 s LPG V květnu jsem byl na emisích a neprošel jsem byl špatný katalyzátor po domluvě u prodejce jsem nechal závadu opravit a 8.6. 2018 jsem na doporučení vedoucího pobočky AAA podal reklamaci. Ta přišla jako neuznaná prý jsem byl seznámen s technickém stavem vozidla. Ano věděl jsem, že kupuji starší auto a budou potřeba různé opravy, ale o tom, že katalyzátor není skrytá vada jsem upozorněn nebyl. Bez emisí jezdit nejde.
Nekupoval bych nepojízdné auto.
auto Fiat stilo 1,4 r.v. 2005
Uhrazení nákladů spojené s opravou katalyzátoru a zadní části výfuku.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Možné je využít také mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci (ČOI), blíže viz www.adr.coi.cz.
Vážený pane Jonáši,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Životnost katalyzátoru je dle normy EHK č. 83 minimálně 160 000 km. Jelikož Vámi zakoupené vozidlo má ujeto více km, výměna katalyzátoru je nutná, neboť skončila jeho životnost. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.