Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#26759Podání žádosti po převedení telef. čísla pod můj účet

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.10.2018, před 6 lety

Tomáš Julák

Znění stížnosti

Začátkem června jsem chtěl převést modem, který zakoupila moje žena, ale bohužel neměla k dispozici administátorský PIN. Záležitost jsem chtěl vyřídit na prodejně v Jičíně, Husova 127, kde jsem získal formulář, tento vyplnil, s manželkou podepsal a podle instrukcí donesl zpět do prodejny a předal do ruky pracovníkovi. Na zákaznické lince, chatu i v prodejně mi nyní tvrdí, že formulář nedostali zpět. Potvrzení žádné nemám. Nicméně netroufl bych si v tomto lhát a riskovat v budoucnu postih za křivou výpověď či svědectví. Děkuji za jakoukoli pomoc. Účet u vodafonu ruším a rád bych jednal smírně. Pokutu za předčasné ukončení smlouvy budu určitě požadovat zpět z důvodů nedůvěry a ztráty/odcizení citlivých dat.
Děkuji za jakoukoli pomoc.


Požadované řešení

Účet u vodafone ruším a rád bych jednal smírně. Vyžadovat platbu pokuty za předčasné ukončení smlouvy mi přijde hanebné, každopádně budu požadovat vrácení částky zpět z důvodů nedůvěry a ztráty citlivých dat.

Tomáš Julák


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2018 13:03, před 6 lety

Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Úkony učiněné zaměstnanci (přijetí formuláře) jsou tedy pro prodávajícího závazné. Nemělo by jít tedy k tíži spotřebitele, dojde-li k interní chybě u společnosti a žádost není správně zpravována.

Spotřebitel má právo smlouvu uzavřenou na dobu určitou předčasně ukončit. Ustanovení § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Co se týká obavy o neoprávněné zpracování osobních údajů, pokud si spotřebitel nepřeje, aby mobilní operátor zpracovával jeho osobní údaje po konci smluvního závazku, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice (dalé "nařízení GDPR").

Mobilní operátor je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Mobilní operátor je tedy povinen odstranit účet, pokud o to spotřebitel požádá, a to nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 nařízení GDPR.

Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze mobilního operátora a o výmaz účtu.

Pokud by se spotřebitel domníval, že operátor osobní údaje neodstranil, účet nezrušil nebo jej o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.10.2018 14:21, před 6 lety

Dobrý den, pane Juláku,

mrzí mě, že převod čísla neproběhl, jak jste potřeboval.

Převod telefonního nebo datového čísla na jiného majitele provádíme ve 30 dnech, jak uvádíme přímo ve formuláři Dohoda o postoupení smlouvy pro nefiremní zákazníky, který je třeba k této změně vyplnit. Formulář je k dispozici na našich webových stránkách (konkrétně na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/636/dohoda_o_prevodu_prav.pdf). O vyřízení informujeme zákazníka SMSkou (i tuto informaci píšeme přímo v tomto formuláři). Pokud jste tedy během 30 dnů nedostal SMSkou potvrzení o vyřízení změny a údaje o majiteli čísla se nezměnily, mohl jste nás kontaktovat, abychom mohli co nejdřív dát celou situaci do pořádku. S ohledem na to, že se situace odehrála v červnu 2018, nemáme již dnes k dispozici veškeré informace k prověření. Děkuji za pochopení.

Pokud si přejete číslo převést na jiného majitele, vyplňte prosím zmíněný formulář na počítači, vytiskněte ho, podepište a naskenujte. Pak nám ho můžete poslat v příloze e-mailu na pece@vodafone.cz, rádi změnu zařídíme. Jestli trváte na ukončení služby, budeme Vám účtovat pětinu zbývajícího závazku podle uzavřené smlouvy. Jak postupovat při výpovědi, píšeme na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2018 13:40, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.12.2018 21:42, před 6 lety


Tomáš Julák

Dobrý večer,
podal jsem stížnost na reklamační oddělení Vodafone. Odpověď byla v podstatě stejná, jako od všech zaměstnanců této firmy, se kterými jsem mluvil. Problém je v tom, že jsem dodal podepsaný formulář na prodejnu v Jičíně, jak jsem byl tamtéž instruován. Zaměstnanec v prodejně mi však později tvrdil, že jsem tam nic nedonesl, že o tom není záznam. Nevymýšlím si. Vyplněný formulář s podpisy jsem dal do ruky zaměstnankyni v prodejně. Pokud to nezaznamenala do systému, není to moje chyba. Další měsíc jsem byl mimo republiku a nesledoval vyúčtování, ani příchozí SMS, neb jsem si v navštívené zemi zakoupil tamní jednorázovou SIM kartu.
Poradím se s právníkem, jak dál postupovat. Odpověď, "je nám líto" "formulář jsme nepřijali" nepovažuji za vysvětlení a neovažuji věc za vyřešenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.12.2018 14:09, před 6 lety

Dobré odpoledne, pane Juláku,

je mi líto, že s vyřízením reklamace nesouhlasíte. Nicméně stanovisko, které jste obdržel na základě podané reklamace, je z naší strany konečné.

S přátelským pozdravem

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.12.2018 19:01, před 6 lety


Tomáš Julák

jen bych se opakoval. Považuji celou věc za chybu Vodafonu, kvůli ztrátě důvěry jsem odešel. Kontaktoval jsem ÚOOÚ, problém je v tom, že nemám žádné potvrzení, že jsem podepsaný dokument předal zaměstnanci v prodejně. Jednal jsem podle pokynů, vyplnil a donesl zpět, jiné instrukce jsem v Jičíně nedostal. Firma ztratila dokument, mně tvrdí že jsem nic nedodal a požaduje, abych to celé zopakoval. A to i při urgenci na prodejně.
To, že musím platit odstupné od smlouvy, mi vadí už jen z principu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2019 17:09, před 6 lety

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Vzhledem k tomu, že prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz nelze spotřebiteli v dané situaci bohužel dále pomoci, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.