Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, mam problém ohledně reklamace smluvní pokuty, dne 8.3.2014 jsem podal na prodejně o2 odvolaní o výši smluvní pokutě a zadal jsem o upravení podle novely §63 zákona o elektronických komunikacích. Smlouva byla ukončena k prosinci 2013.
Odpověď od o2 byla:
Zákon stanovil operátorům uvést smlouvy (tedy jak stávající tak nové) do souladu s novelou do 6 měsíců ode dne účinnosti. Účinnosti nabyl zákon 8.8.2013 a od teto doby začala běžet lhůta pro uvedení smluv (§63 zákona č. 127/2005 sb.) do souladu. Tato lhůta byla poskytnuta samotným zákonodárcem z důvodu nutnosti úpravy systémů, které nelze provést ze dne na den. Novela nerozlišuje mezi novými a stávajícími smlouvami a pro oba případy stanoví lhůtu stejnou.
Tak že mam na vás prosbu pokud tu píšete, že podle novele zákona §63 mi muže operátor dat pokutu jen do výše 1/5 nevyčerpaných měsíců při uzavření smlouvy na 24 měsíců a byla ukončená v prosinci 2013, tak co mam podle vás teď dělat? Zas se odvolat nebo vyhledat právníka?
o2 Free mobil ,o2 značka 137952904103
nechám jsi poradit.
|
Tweet |
V tomto případě by rozhodoval o výši pokuty Český telekomunikační úřad, který sám vydal tiskovou zprávu, ve které uvádí, že od 8.8.2013 nesmí operátor účtovat pokutu vyšší nej jedna pětina dosud nevyužitých paušálů. Viz http://www.ctu.cz/aktuality/tiskove-zpravy.html?action=detail&ArticleId=11309.
Společnost O2 Czech Republic a.s. byla o této stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.