Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.7.2019 navštívil pracovník Envony doma mou Matku, důvodem byla kontrola výše plateb dodavatele energií. Byla ji nabídnuta možnost, nezávazné nabídky a ujištěna, že se jedná pouze o nezávaznou nabídku (ne smlouvu k výběrovému řízení). Vzhledem k ujištění, že se jedná jen o nabídku dokument podepsala.
Pracovníkem firmy jí nebyla ponechána kopie Přihlášky, ani žádné kontaktní informace.
Poté co jí přišel první dopis 2.8.2018 od Envony, že přijali přihlášku k výběrovému řízení. Matka ihned odeslala doporučený dopis s požadavkem na odstoupení od smlouvy a zároveň kontaktovala telefonicky centrálu, kde ji paní přislíbila, že jakmile dopis dorazí vše bude zrušeno a již ji nebudou kontaktovat. Od té doby je kontaktní telefon nedostupný.
Po zrušení nabídky z firmy Centropol Energy, a.s.jí byla od f. Envona vyměřena pokuta za maření Přihlášky ve výši 7.600 Kč, s tím že smluvní vztah nadále trvá. Na toto opět reagovala doporučeným dopisem, ale f. Envona stále nereaguje. Také na žádném zaslaném dokumentu se nenachází číslo smlouvy/přihlášky.
Zrušení přihlášky / odstoupení od smlouvy s f. ENVONOU s.r.o.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.