Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.5.2018 jsem v časové tísni,bez dostatečné možnosti prostudování dokumentů podepsal přihlášku k výběru dodavatele.Stalo se v místě kde je podomní prodej vyhláškou zakázán.Po návratu z dovolené a prostudování dokumentů jsem nabyl dojmu že jsem byl podveden.Mezitím mě vybraly dodavatele MAXIM ENERGY a.s.a tato společnost velice ochotně moji smlouvu bez sakcí zrušily.Poté následovalo mnoho marných pokusů dovolat se na společnost ENVONA s.r.o.Po více než měsíci mne pracovnice stroze odmítla a tak jsem poslal výpověd ze smlouvy 18.7.2018.Výpověd byla doručena,mám potvrzení České pošty o doručení.Dodnes mi nebylo odpověděno a tak jsem se domníval že výpověd byla akceptována.Na místo toho mi byla zaslána složenka na 3.800 korun jako pokuta,která je pro důchodce likvidační.Toto jednání mne přijde jako vydírání a neetické.
Prosím tímto,aby došlo k úplnému zrušení smluvního vztahu a zmírnění peněžních sankcí vůči mé osobě.Jelikož mám nadále platné smlouvy se stávajícími dodavateli,byl bych vystaven dalším nemilým skutečnostem.
|
Tweet |
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.