Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Po registraci a online zakoupení měsíčního premium účtu - za cenu 149 CZK, mi byl včera zaslán e-mail o automatickém prodloužení členství na 3 měsíce za 2.247,- korun (+ manipulační poplatek 280,- Kč), se splatností 9. 10. 2018.
O tomto prodloužení a nevýhodném členství jsem nebyla dostatečně informována. Z mé strany nedošlo k žádné takové objednávce a nepotvrdila jsem ji elektronickým ani běžným podpisem.
Vrcholem bylo, že jsem se dočetla o automatickém odebíráním peněz z účtu bez vědomí a souhlasu majitele! (Naštěstí mám tuto možnost zablokovanou, takže do e-mailu přišla pouze dlužná částka a výhrůžka exekuce).
Budu Vám moc vděčná za pomoc!
Předem moc děkuji.
Seznamka Academic Singles
- Okamžité zrušení nepotvrzeného prémiového členství
- Smazání profilu na Academic Singles
- Odstranění připsané dlužné částky 2527,- CZK
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 176986063
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek Academic Singles.
V zájmu vymázání údajů z databáze prosím dodržte standardní postup a kontaktujte:
ochrana@academic-singles.cz
mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství a evidenci a proces vymáhání dlužného poplatku to neovlyvní,
děkujeme Vám.
Děkuji Vám za komentář.
Znamená to tedy, že není jiná možnost, než nesmyslný poplatek 2527,- CZK zaplatit? I přes to, že služby nevyužívám a i v prvním zaplaceném období (za 149,-) jsem jej využívala cca 5 dní?
Předem děkuji za odpověď.
Společnost smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací. Jinak nemá právo účtovat si další poplatky.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Pokud by však společnost řádně informovala o prodloužení smlouvy, pak spotřebitelka neuspěje s argumentem, že stránky nenavštěvuje, a služby tím pádem vůbec nevyužívá. Jestliže o členství v seznamce spotřebitelka již nemá zájem, musí své placené členství prokazatelně vypovědět.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
ID: 176986063
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek Academic Singles.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic Singles (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 06/08/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Společnost Academic Singles při automatickém prodloužení, se kterým jste souhlasila nekontroluje, jakým zpsůbem/ jak často jste členství počas předplaceného období využívala.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla přijata včasná a řádná vypověď Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý den.
Jelikož jsou prý práva na straně seznamky (po telefonické domluvě s oddělením DTestu) jsem poplatek za prodloužení zaplatila a smířila se s tím, že holt jsem vyhodila pár tisíců z okna.
Nyní žádám společnost o potvrzení těchto bodů níže, na které jsem několik dní nedostala odpověď:
- Potvrzení platby a zrušení dluhu.
- Vypovězení Prémiového členství (prosím o datum ukončení - výpověď jsem již zasílala)
- Potvrzení, že mi po úhradě stávajícího dlužného poplatku nebudou vymáhány žádné další pohledávky.
- Vymazání veškerých mých údajů z jejich databáze.
Budu Vám moc vděčná, když mi ještě s tímto pomůžete.
Moc Vám děkuji za pomoc!
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
ID: 176986063
Dobrý den.
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 08/01/2019, po uvedeném datu nebude prodloužené (nic víc nebudete platit).
V zájmu vymázání údajů z databáze prosím dodržte standardní postup a kontaktujte:
ochrana@academic-singles.cz,
mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství,
děkujeme Vám.
Dobrý den.
Ano - v zájmu vymazání údajů z databáze jsem již standardní postup dodržela - na tento email: ochrana@academic-singles.cz svou výpověď a žádost opětovně zaslala, ale bez reakce a odpovědi.
Prosím o písemné potvrzení, že k vymazání skutečně došlo.
Předem děkuji!
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
ID: 176986063
Dobrý den.
Váš požadavek na vymazání profilu/ dat byl již spracován.
Hodnocení:
Komentář: Jste úžasní a nesmírně Vám děkuji za pomoc! Na internetu jsem se dočetla různé rady (ohledně tohoto mého problému), jak mám celou situaci ignorovat a jednoduše výzvy exekutorů vyhazovat. Jsem ráda, že jsem na tuto možnost nepřistoupila a vyhledala Vaši odbornou pomoc. Paradoxně bych věřila tomu, že jejich jednání je podvodné a dostala se do zbytečných potíží. Ještě jednou velké díky.