Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#26787Neoprávněné stržení peněz z účtu - seznamka Academic-singles

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.10.2018, před 6 lety

Jan Novotný

Znění stížnosti

Dobrý den,
rád bych vás požádal o pomoc s řešením mého problému se seznamkou Academic-singles.cz, provozovanou společností:
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce
L-1351 Luxembourg
Luxembourg
Číslo zápisu v Obchodním rejstříku:
B 123206, Commercial Register Luxembourg

Dne 2.9.2018 jsem na seznamce na adrese www.Academic-singles.cz aktivoval prémiové členství - informace kterou jsem při aktivaci obdržel byla, že roční členství stojí 400Kč. Na základě této informace jsem vyplnil údaje ze své platební karty, transakci nebylo potřeba nijak dál autorizovat (obvykle je to přes autorizační SMS, kde je i uvedena částka, v tomto případě tomu tak ale nebylo) a aktivoval tím prémiový účet.
K mému překvapení jsem však na výpisu z karty našel, že mi tato společnost strhla z karty částku 4 788 Kč, místo mnou předpokládaných 400Kč, o kterých mě informovali na svém webu.
Napsal jsem tedy na email, který má tato seznamka uvedený v kontaktech, zaslal jim výpověď prémiového členství na formuláři, který mají na svém webu a požádal je o okamžité ukončení tohoto členství a vrácení částky s odkazem na to, že jsem ji neautorizoval. Odpověděli, že moji žádost o ukončení členství přijali a že ukončili členství k 2.09.2019, což je za rok, přestože jsem je žádal o okamžité ukončení. O vrácení peněz se nijak nezmínili. Na mou námitku, že jsem žádal o vrácení peněz z důvodu neoprávněného stržení peněz reagovali zprávou, že pokud někdo zneužil mou kartu, nebo měl přístup k počítači a členství aktivoval bez mého vědomí, ať se jim ozvu - to ale není můj případ. Opět jsem je vyzval, aby členství ukončili ihned a vrátili mi peníze na účet, ale na tento email už nijak nereagovali.
Prosím tedy o vaši pomoc.
Bohužel nemám k dispozici žádné potvrzení od seznamky, že jsem členství zaplatil ani v jaké výši nebo na jakou dobu, ani printscreen obrazovky, kde mě informovali o tom že členství stojí 400Kč.


Požadované řešení

Žádal jsem provozovatele seznamky o vrácení peněz, jelikož s takovou částkou za členství bych nikdy nesouhlasil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2018 15:39, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.10.2018 11:17, před 6 lety

ID: 177954949


Dobrý den.

Odstoupení od smlouvy již není nárokovatelné, odstoupit od smlouvy je možné nejpozději do 14 dní od data uzavření smlouvy/ obchodního vztahu, co bylo v případě Vašeho Prémiového členství dne: 02/09/2018.

Dle našich informací Vás již v záležitosti ceny za čenství kontaktovalo Zákaznické centrum Academic Singles.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.10.2018 11:40, před 6 lety


Jan Novotný

Dobrý den,
děkuji za zprávu. O tom že jsem měl 14 dní na odstoupení od této smlouvy jste mě neinformovali, ani mi neposkytli vzorový formulář pro takovéto odstoupení, tedy lhůta odstoupení se v takovém případě podle občanského zákoníku prodlužuje na 1 rok a 14 dnů.
Jako spotřebitele mě máte za povinnost informovat o podmínkách smlouvy, tedy o její délce, cenových podmínkách, možnostech ukončení atd., což se nestalo.
Znovu vás tedy žádám o okamžité ukončení prémiového členství - pokud mi zašlele formulář pro odstoupení, rád vám ho vyplním.
Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2018 09:49, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2018 17:57, před 6 lety

ID: 177954949


Dobrý den.

Naše společnost akceptuje standardní zákonní dobu na odstoupení od smlouvy, tedy 14 dní.

Právo na odstoupení od smlouvy je uvedeno také v našich Všeobecních obchodních podmínkách. Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic Singles (VOP), kterých součástí je také odstoupení od smouvy (část 11).

Refence na tuto skutečnost je uvedená i na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.10.2018 23:40, před 6 lety


Jan Novotný

Dobrý den,
mohu jen zopakovat, že jste mě neinformovali o podmínkách (ceně, délce, atd.), které s prémiovým členstvím souvisí, při jeho objednání. Pokud byste to udělali, nikdy bych ho neaktivoval.
Současně v emailu, který jste mi údajně zaslali po aktivaci členství, ale který jsem neobdržel (přišel mi až v PDF podobě přeposlaný 4.10.2018), je uvedeno, že (cituji): "Pokud máte dotazy ohledně Vašeho Premium členství, neváhejte nás prosím kontaktovat. Námitky proti fakturované částce musí být vzneseny a doručeny Academic Singles písemně nejpozději do 6 týdnů po obdržení Academic Singles faktury. Pokud námitka nebyla vznesena v požadované lhůtě, fakturovaná částka je považována za schválenou."
Z naší komunikace je zřejmé, že se strženou fakturovanou částkou nesouhlasím a námitku jsem vám odeslal i písemně ve vámi stanovené lhůtě. Tedy tyto vaše podmínky jsem splnil, přesto odmítáte v souladu s nimi postupovat.
Kromě toho - fakturu na uvedenou částku jsem od vás nikdy neobdržel - není to poručení zákona o účetnictví? Nejedná se o daňový únik? Možná by i finanční úřad mohl mít zájem prověřit vaše podnikání...
Domnívám se, že by místo pokračování této zbytečné komunikace bylo vhodnější se domluvit - jsem přístupný kompromisu ve formě uhrazení členství do doby, kdy jsem podal výpověď, tedy úhradu jednoho měsíce členství.
Děkuji za vaše vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2018 10:11, před 6 lety

Vzhledem k tomu, že o způsobu, jakým společnost o zásadních náležitostech smluvního vztahu informuje, lze mít značné pochybnosti, takže i o vlastní existenci smluvního vztahu, považujeme nabídku spotřebitele za velmi vstřícnou.

Předáváme ji tedy společnosti k vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2018 15:19, před 6 lety

ID: 177954949


Dobrý den.

Obchodní vztah jste uzavřeli online a o této skutečnosti jste přijali potvrzovací email. V rámci platebního procesu jste nám poskytli souhlas k odebírání prostředků z Vaší platební karty. Je pouze Vaší odpovědností ujistit se, že splatná částka bude připsána ve prospěch našeho účtu. Není nutné, abychom Vám vystavili zvláštní fakturu, ale na požádaní Vám ji Zákaznické centrum kdykoliv vystaví.

Vaši námitku vznesenou do 6 týdnů jsme přijali a posoudili jako neoprávněnou z důvodu uvedení informace o prodloužení členství na platební stránce ještě před zaplacením (v příloze) a prostřednictvím e-mailové komunikace po realizaci platby. Skutečná cena za členství se shodovala s námi komunikovanou cenou.

Z tohto důvodu není možné Vaší námitce vyhovět.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2018 16:14, před 6 lety


Jan Novotný

Dobrý den,
děkuji za vaši zprávu.

Ohledně zaslaného dokumentu, kterým se snažíte prokázat, že jste mě informovali o prodloužení členství a jeho ceně - přiložený printscreen jste mohli udělat kdykoliv, u jakéhokoliv zákazníka. Nikde nejsou uvedeny moje údaje, ani identifikace, že se jedná o transakci, kterou jsem prováděl já. Tedy váš důkaz o tom, že jste mě informovali o částce, podmínkách a době trvání členství je nesmyslný, protože to co jste poslali nic nedokazuje. Takovýto dokument si mohu já nebo vy vyrobit kdykoliv...
Naopak trvám na tom, že jste mě v průběhu procesu, který mě dovedl až na platební stránku, informovali o tom, že členství je v ceně 399Kč za 12 měsíců, což jsem akceptoval a přistoupil k platbě. Pokud jste si následně strhli z mé karty čásku odpovídající 12 násobku této mnou schválené částky, udělali jste to bez mého vědomí a autorizace.

K vašemu vyjádření ohledně námitky k fakturované částce (v 6 týdnech) - nikde neuvádíte (ve svých podmínkách nebo v emailu, kterým jste mě údajně o tomto informovali), že o takové námitce budete rozhodovat a jak. Naopak píšete že: " Pokud námitka nebyla vznesena v požadované lhůtě, fakturovaná částka je považována za schválenou." Námitka ale vznesena byla a logicky tím nemůžete považovat fakturovanou částku za schválenou. Já ji totiž rozhodne neschválil. A opět se tím dostáváme k celému jádru věci, tedy že jste celou částku inkasovali bez mého souhlasu.

Nijak jste nereagovali na mou nabídku úhrady jedné měsíční platby za členství, přesto vám tuto variantu jako poslední krok před reklamací platby v bance a předáním celé věci svému právnímu zástupci opětovně navrhuji. Domnívám se že dohoda je vždy lepší než soudní spor, ale pokud nebude možné k ní dospět, nezbude mi nic jiného než podat žalobu na bezdůvodné obohacení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2018 10:00, před 6 lety

Stížnost opět přeřazujeme na společnost, která má možnost na nabídku spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.10.2018 10:04, před 6 lety

ID: 177954949


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Academic Singles.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2018 22:04, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.11.2018 22:11, před 6 lety


Jan Novotný

Dobrý den,
po reklamování transakce v bance došlo po několika dnech k vrácení plné částky ze strany společnosti. Nevím zda to mělo souvislost, ale byla mi vrácena celá částka.
Děkuji za pomoc s řešením problému, stížnost je možné uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.