Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 13. 9. 2018 jsem objednala zboží a do dnes tj. 4. 10. 2018 nemám nic. Poprvé podala na poštu nekompletní vícekusovou zásilku, tak jim to pošta vrátila zpět. Na základě tohoto vrácení mi vystavili dobropis a udělali novou objednávku se zápočtem. Další vícekusovou nekompletní zásilku podali 27. 9. 2018 a od té doby se nic neděje. Dnes, když jsem opět volala na Alzu, tak mi bylo řečené, že je zásilka podaná a že si to mám řešit s poštou. Na poště mě řekli, že čekají na dodání dalšího kusu zásilky, že vícekusová zásilka je opět nekompletní a že to musí vyřešit odesílatel. Alza na maily neodpovídá, do telefonu řeknou, že to budou řešit, že je jim to líto a že mě chápou.
Jednatelé firmy, by se měli zamyslet nad kvalitou svých zaměstnanců a na požádání o pomoc by mohli aspoň reagovat. Zřejmě je jim to jedno!!!
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá včas, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může rovněž odstoupit od smlouvu uzavřené přes internet do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1829 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.