Společnost


První Onsight s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2684Nedodržení rezervační smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.03.2014, před 11 lety

Oskar Mainx

Znění stížnosti

U první RK kupuji byt 3,5+1 za 1 750 000 kč. Na byt jsem dne 13.3.2014 uzavřel na tuto částku v kanceláři realitky rezervační smlouvu s realitním makléřem, který vše zprostředkovává, panem ing. Jiřím Pelikánem. Složil jsem podle smlouvy do 3 pracovních dnů rezervační zálohu ve výši 100 000 kč. 17.8., kdy již peníze byly na účtě realitky, mi pan makléř volal s tím, že se objevil jiný kupec, který měl také zájem o byt již před tím, a nabízí 1 800 000. Nejprve jsem souhlasil. Za hodinu volal makléř znovu se zprávou, že cena se zvýšila na 1 820 000 (majitelka bytu je o celé transakci informována).
Sdělil jsem mu, že další postup si musím rozmyslet. Nyní zvažuji odstoupení od smlouvy, ve které ovšem taková situace není. Na druhé straně je zřejmé, že podvodného jednání se dopustil makléř, což také v telefonu přiznal.
Mám od něj rovněž i mail, ve kterém píše o tom že zvýšení ceny je nevyhnutelné. Mail je odeslán tento týden.


Produkt

tady by bylo asi potřeba znění smlouvy


Požadované řešení

Pokud je to možné, právní konzultace nad rezervační smlouvou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2014 15:19, před 11 lety

V případě, že rezervační smlouva byla uzavřena na určitou nemovitost a za určitou cenu, může od smlouvy zákazník odstoupit pro neplnění druhé strany. V případě zájmu můžete smlouvu zaslat na dtest@dtest.cz pro posouzení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.7.2014 17:30, před 11 lety

Jak velmi přesně uvádí pan Mainx, tak v okamžiku, kdy byla uzavřena rezervační smlouva (13.3.2014) a složena rezervační záloha, obdržela majitelka bytu nabídku na prodej za vyšší cenu (16.8.2014 večer). Pan Mainx byl o této situaci, okamžitě informován a po několika telefonátech se všemi účastníky došlo ke zvýšení ceny z 1 750 000,- až na 1 820 000,-. Pan Mainx dostal z naší strany nabídku na ukončení rezervační smlouvy a vrácení rezervační zálohy, ale chtěl sám zvážit možnost zvýšení kupní ceny a vzal si čas na rozmyšlenou. O několik dní později jsem pana Mainxe kontaktoval s tím, že je navýšení ceny nevyhnutelné a je třeba vše vyřešit. Klient se rozhodl, že za byt více jak 1 750 000,- nezaplatí. Majitelka bytu se rozhodla pro vyšší nabídku, neboť pro ni byla ekonomicky výhodnější. Vzhledem k tomu, že nebylo v našich silách koupi bytu za dohodnutou cenu zajistit, dohodli jsme se na ukončení rezervační smlouvy. Dohoda o ukončení byla sepsána dne 27.3.2014 a tentýž den byla rezervační záloha odeslána bankovním převodem zpět.
Celá situace byla velmi nepříjemná pro mne i pro paní majitelku, ale největší dopad měla samozřejmě na pana Mainxe, kterému se tím to ještě jednou omlouvám za vzniklé potíže. Není v našich silách majitele přimět k prodeji nemovitosti, pokud změní názor a obzvláště v situaci, kdy je pro něj jiná nabídka finančně výhodnější a to i po započtení všech smluvních závazků. V takto závažný moment jsem udělal maximum pro co nejrychlejší vyřešení nastalé situace a ukončení nejistoty, která je dle mého tím nejhorším.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2014 19:52, před 10 lety

Stížnost uzavíráme z důvodu nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.