Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#26862Neopravněné strhnutí částky z účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2018, před 6 lety

Petra Hnikov8

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 25.8. 2018 jsem se zaregistrovala na seznamce "be2". Dne 29.8.jsem se rozhodla vyzkoušet Premium členství za 149,- Kč, které jsem zaplatila kartou. Po náhodné kontrole mého účtu jsem dnes zjistila, že mi byla dne 1.10. z konta bez mého souhlasu strhnuta částka 2247 Kč. Začala jsem tedy pátrat, co se děje. A chtěla bych se ohradit proti podvodnému jednání této společnosti.
1) Produkt byl prezentován tak, že po uplynutí měsíční doby můžete pokračovat dále tříměsíčním členstvím, nebylo ale u něj jasně řečeno, že tyto tři měsíce jsou jeho neoddělitelnou součástí, naopak byl zdůrazňován měsíc na zkoušku. Až po zaslání potvrzovacího emailu s předmětem "Gratulujeme! Od této chvíle jste Premium členem be2!" byla informace o automatickém prodlužování o další tři měsíce za cenu 2.247 Kč.
Až do uskutečnění platby si nevybavuji žádnou informaci o tom, že budu muset další měsíc zaplatit tuto částku ani o tom, že by tato částka byla automaticky stržena z účtu bez mého vědomí.
V článku 2.4 VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (VOP) SPOLEČNOSTI BE2
(Naposledy pozměněné dne 07/18/2018) se mimo jiné píše:
"Zákazník bude před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách. Tento další smluvní poměr týkající se zpoplatněných služeb se uskuteční tím, že zákazník bude akceptovat platební závazek na příslušných internetových stránkách / aplikacích kliknutím na pole Potvrdit."
Nevybavuji si, že bych bylo někde viditelně, čitelně a jasně napsány informace o platebních podmínkách: tedy ani částka, ani forma další úhrady.


Požadované řešení

Požaduji:
- okamžité vypovězení smlouvy,
- zrušení mého účtu a smazání všech mých osobních dat,
písemné prohlašení společnosti, že tak učinila
- a vrácení částky 2247 Kč, která byla stržena z mého účtu bez mého vědomí a jakéhokoliv dokladu o platbě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2018 07:54, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.10.2018 11:37, před 6 lety

ID: 177701171


Dobrý den.

Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené na základě Vaší žádosti ze dne 08/10/2018.

Vaše Prémiové členství je platné do 29/12/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.

Odstoupení od smlouvy již není nárokovatelné, odstoupit od smlouvy je možné nejpozději do 14 dní od data uzavření smlouvy/ obchodního vztahu, co bylo v případě Vašeho Prémiového členství dne: 29/08/2018.

V zájmu vymázání údajů z databáze prosím dodržte standardní postup a kontaktujte:

ochrana@be2.cz,

mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.

Ve věci požadované refundace, mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 29/08/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila (v příloze) a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla přijata včasná a řádná vypověď Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.10.2018 22:38, před 6 lety


Petra Hnikov8

Společnosti Be2 jsem poslala výpoveď od smlouvy (viz příloha) a také na obě adresy, tedy zakaznickyservis@be2.cz tak ochrana@be2.cz odvolání souhlasu s užíváním mých osobních údajů.
Na základě zaslání výpovědi od smlouvy jste mi společnost Be2 mi napsala, jak tady, tak do emailu, že "Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené".

Další věci, které požaduji a na kterých trvám:
- zrušení mého účtu a smazání všech mých osobních dat
- V souladu s § 1949 občanského zákoníku žádám o vystavení potvrzení, že závazek mezi mnou s společností zanikl. V potvrzení požaduji vyznačit název společnosti i moje jméno, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl závazek zanikl. Žádám společnost o zaslání výše uvedeného, a to prostřednictvím emailu používaného k vzájemné komunikaci, a to pepetya@seznam.cz a taktéž na webovém rozhraní vasestiznosti.cz, kde je taktéž tato kauza řešena
-s okamžitou platností zakazuji společnosti užívat jakékoliv mé osobní údaji (viz Odvolání souhlasu v příloze tohoto emailu). Odvolání souhlasu jsem zaslala také na adresu ochrana@be2.cz

- vrácení částky 2247 Kč, která byla stržena z mého účtu bez mého vědomí a jakéhokoliv dokladu o platbě:
1) při koupi tzv.premium jsem volila tzv. tarif na zkoušku, který je explicitně definován, že je na 1 měsíc za částku 149 Kč. Šedě, téměř neviditelně a nedostatečně je potom dole napsáno "s 3měsíční prodloužením produktu". Již toto je velmi matoucí a zavádějící.
2) v dalším kroku se objeví již požadavek k vložení dat z karty k dokončení platby.
Velkým a výrazný písmem v horním pravém rohu je napsáno, že se jedná o platbu jednorázovou na částku 149,- Kč a na požadované členství na časové období 1 měsíc.
"Vaše požadované časové období
1 měsíc, 149 CZK / měsíc
Jednorázová platba: 149 CZK"
Velmi nepřehledně, v komparaci s předchozí informací nevýrazně pak dole lze nejít informaci:
"Pokud jste s našimi službami spokojení, nemusíte vůbec nic dělat. Vaše Prémiové členství bude obnovené automaticky.
1 měsíc Prémiové členství, které jste si zakoupili, bude automaticky obnovené na období 3 měsíce/ů (2.247 CZK). Své stávající Prémiové členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období. V případě, že Vaše Prémiové členství bude v souladu se smlouvou prodloužené, výpovědní lhůta bude 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období."
Text tedy hovoří pouze o automatické obnoveně členství na období 3 měsíců, nikoliv o formě platbě, tedy o tom, že bude platba automaticky stržena z účtu.
Poté, co mi byla částka bez mého souhlasu či potvrzení stržena z účtu, nepřišla mi žádná zpráva ani potvrzení o této platbě či vystavení dokladu z přijaté platby.
Proto pokládám automatické stržení z účtu jako neoprávněné a žádám o jeho navrácení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2018 10:36, před 6 lety

ID: 177701171


Dobrý den,

V uvedené záležitosti Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum be2 a odpověď byla zaslána na Vámi zadanou emailovou adresu jak požadujete výše.

Váš profil a Vaše data již byli vymazané.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.10.2018 22:18, před 6 lety


Petra Hnikov8

Na můj email mou emailovou adresu nebyla zaslána odpověď, jak jsem požadovala, proto znovu žádám v souladu s § 1949 občanského zákoníku o vystavení potvrzení, že závazek mezi mnou s společností zanikl. V potvrzení požaduji vyznačit název společnosti i moje jméno, předmět plnění a místo a čas, kde a kdy byl závazek zanikl. Žádám společnost o zaslání výše uvedeného, a to prostřednictvím emailu používaného k vzájemné komunikaci, a to pepetya@seznam.cz a taktéž zde na tomto webovém rozhraní vasestiznosti.cz, kde je taktéž tato kauza řešena.
-s okamžitou platností zakazuji společnosti užívat jakékoliv mé osobní údaji (viz Odvolání souhlasu v příloze tohoto emailu). Odvolání souhlasu jsem zaslala také na adresu ochrana@be2.cz

Již po třetí vznáším námitku proti výši nákladů odepsaných z mého účtu. Doposud se společnost BE2 nevyjádřila.
Proto jsem požádala banku o charge back proces, ve kterém mi banka vyhověla. Dnes 15.10. by došlo z managementu pohledávek text: "Nyní je vůči Vám evidován dluh ve výši členského poplatku 2 247,00 CZK, navýšený o poplatky spojené s Chargeback ve výši 280,00 CZK. Celková výše dlužného poplatku činí nyní 2 527,00 CZK."
Částky 2247 Kč byla stržena vaší společností z mého účtu bez mého vědomí a jakéhokoliv dokladu o platbě.

Při koupi tzv.premium jsem volila tzv. tarif na zkoušku, který je explicitně definován, že je na 1 měsíc za částku 149 Kč. Šedě, téměř neviditelně a nedostatečně je potom dole napsáno "s 3měsíční prodloužením produktu". Již toto je velmi matoucí a zavádějící.
V kroku při dokončování platby se objevuje velkým a výrazný písmem v horním pravém rohu, že se jedná o platbu jednorázovou na částku 149,- Kč a na požadované členství na časové období 1 měsíc.
"Vaše požadované časové období
1 měsíc, 149 CZK / měsíc
Jednorázová platba: 149 CZK"
Velmi nepřehledně, v komparaci s předchozí informací nevýrazně pak dole lze nejít informaci:
"Pokud jste s našimi službami spokojení, nemusíte vůbec nic dělat. Vaše Prémiové členství bude obnovené automaticky.
1 měsíc Prémiové členství, které jste si zakoupili, bude automaticky obnovené na období 3 měsíce/ů (2.247 CZK). Své stávající Prémiové členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období. V případě, že Vaše Prémiové členství bude v souladu se smlouvou prodloužené, výpovědní lhůta bude 4 dny, s účinností ke konci předplaceného období."
Text tedy hovoří pouze o automatické obnoveně členství na období 3 měsíců, nikoliv o formě platbě, tedy o tom, že bude platba automaticky stržena z účtu.
Poté, co mi byla částka bez mého souhlasu či potvrzení stržena z účtu, nepřišla mi žádná zpráva ani potvrzení o této platbě či vystavení dokladu z přijaté platby.
Proto pokládám automatické stržení z účtu a nyní opětovné vymáhání a hrozby exekucí jako neoprávněné.
Společnost Be2 poukazuje na své VOP (všobecné obchodní podmínky), které jsou z právního hlediska napadnutelné. Nejmarkatnější diskrepanci vidím v článku 6 (povinnosti zákazníka), odstavec 8: "Zákazník se zavazuje, že se vůči společnosti be2 vzdá veškerých žalob". Tato věta je v přímém rozporu s Listinou základních práv a svobod. Proto také VOP společnosti Be2 nepovažuji za právoplatné.


S pozdravem,
Petra Hniková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.10.2018 12:42, před 6 lety

ID: 177701171


Dobrý den.

Poplatek za Vaše Prémiové členství, platné v datech 29/09/2018 - 29/12/2018, byl k datu: 15/10/2018 neoprávněně stažen zpět na Váš účet.

Vzhledem k tomu, že jste včas a řádně nevypověděla Vaše členství, Vaše původně zakoupené členství bylo prodloužené i na členské období 29/09/2018 - 29/12/2018, proto je potřeba poplatek za Prémiové členství uhradit.

Další informace ohledem pohledávky/ dluhu Vám můžeme poskytnout na:

zakaznickyservis@be2.cz

děkujeme Vám za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2018 23:24, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2018 08:17, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.