Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.10.2018 jsem obdržela zprávu, že pošta pro mne přavzala balíček (zásilku 0791022696U - pošta Praha 6, Kafkova)a o termínu dodání budu informována. Následující den 8.10.2018 v době, kdy jsem byla u lékaře, v 8.55hod přišla SMS, že téhož dne bude doručována předmětná zásilka. Doma jsem měla být zhruba asi za půl hodiny, takže jsem si říkala, že je vše v pohodě. Nebylo ... v 9.15hod (t.j. 20 minut po obdržení první SMS) mi zazvonil telefon. Než jsem stačila hovor přijmout, byl hovor zrušen t.j. pro mne zmeškán. Když jsem volala na dotyčné číslo, asi po třetím zvonění jsem se dovolala, abych se dozvěděla, že mi balík doručen nebude, protože jsem byla informována o jeho doručení a nebyla jsem doma.
Toto jednání ze strany pošty považuji za nehorázné. Všechny přepravní společnosti informují o dodání zásilky s předstihem a s určitým časovým limitem od/do, kdy by měla být zásilka doručena a dokonce je možno si dohodnout telefonicky s řidičem, v případě, že jsem nutně mimo byt, náhradní čas a dodání zásilky.
Může mi někdo z pošty objasnit logiku oznámení a předání zásilky během 20ti minut?
Pošta si nechá zaplatit od zákazníků "dodání do ruky" ale pak se chová takovýmto nehorázným způsobem. Není to poprvé, co se neuskutečnilo předání zásilky, stalo se mi i to, že přestože jsem byla doma, měla jsem následující den ve schránce upozornění na vyzvednutí zásilky na poště, tzn. že v den dodání se ani nikdo neobtěžoval zazvonit a dotyčný lístek přišel až následující den.
Vaše chování je neodpustitelné a nehorázné a spoléháte na to, že máte vlastně "monopol" a neexistuje pro vás konkurence. Kdyby existovala, už dávno byste si všichni hledali práci jinde.
Jedličková Eva
Praha 6
Kafkova 37
velice rychlé zlepšení služeb České pošty
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman