Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.10.2018 v 8.00 naše vnučka cestovala se záklaní školou na exkurzi ze stanice Kuřim do Brna.Při koupi jízdenky a předložení občanských průkazů jí bylo odmítnuto prodat slevněnou zpáteční jízdenku za plné jízdné 2x27kč s odůvodněním ,že musí mít průkaz na slevu jízdného.Ple veřejných informací nemusí mít do 18 roků žádnou průkazku na slevu a stačí se prokázat občanským průkazem.
S pozdravem
Milan Fikeis
Vrácení přeplatku Jízdnáho
|
Tweet |
Společnost České dráhy, a.s. výslovně uvádí na https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26020/, informaci, že junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost.
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. V případě, že by zaměstnanec svou chybou způsobil spotřebiteli škodu, je společnost povinna škodu nahradit.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.