Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dňa 26. 9. 2018, som si zakúpil dve vystupenky na koncert DUB FX (úterý 13. listopadu 2018, 20:00 / místo konání: Lucerna - Velký sál, Praha 7-Bubeneč, Česká republika). Bola mi podaná klamlivá informácia, že je v predaji posledných 16 lístkov, tak som rýchlo preklikal nákupný proces, ktorý ma stále upomínal na to, že mi ostáva málo času, inak budú lístky predané ďalšiemu užívateľovi. O niečo neskôr som zistil že u konkurenice je ešte kopec lístov volných. Cena sa mi zdala veľmi vysoká + mi boli účtované ďalšie poplatky. Toto všetko bolo ale popísané v podmienkach, takže som si povedal, že ok, zaplatím o 1000kč viac ale budem na koncerte. Peniaze sa mi hneď strhli z účtu + poplatky, dokopy to bolo 2 682 Kč. Ako som neskôr zistil u konkurenčného predajcu stáli viac ako o polovicu menej. Po zakúpení mi prišiel e-mail že mi lístky budú dodané v týždni pred konaním akcie, čo ma znepokojilo a začl som googliť. Prečítal som si obchodné podmienky na stránkác viagogo a majú tam napísané že si účtujú poplatky, a aj to že lístky zasielajú pred akciou. Moja chyba bola že som si to prečítal až po prebehnutí platby. Moja sťažnosť sa ale vzťahuje na to, že si uložili moju platobnú kartu a to hneď dva krát, bez môjho zvolenia. Zmazal som ju ale v mojich informáciach je stále zadaná a nedá sa to nijako vymazať. Tým to porušujú určite nejaký zákon a preto sa obraciam na Vás. Plus mi boli na začiatku podané klamlivé informácie ktoré ma v podstate donútili konať rýchlo a neuvážene. Môžem dodať výpis z účtu o prebehnutej platbe, screenshoty mojej karty v ich systéme a všetky relevantné informácie, ktoré by mi mohli pomôcť. Mám strach že mi z účtu začnú odchádzať peniaze, nemusel som totiž potvrdiť platbu na mobile ale bola rovno prevedená a strhnutá. Ďakujem.
DUB FX - 13. listopadu 2018, 20:00 / místo konání: Lucerna - Velký sál, Praha 7-Bubeneč, Česká republika
Vrátenie zaplatenej čiastky za lístky, a zrušenie mojeho účtu v systéme viagogo, vrátane všetkých informácií ktoré o mne spracúvávajú a používajú ďalej.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Číslo platební karty řadíme do kategorie tzv. osobních údajů. Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.
Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.