Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21. 6. 2017 si moje 82-letá maminka dojednala s panem Lavičkou opravu pěti schodů- velikosti panelákových schodů s podezdívkou u své chaty. Zálohu 10.000,-, kterou požadoval, vyplatila a na termínu se domluvili. Odevzdala mu klíče od chaty a měl tedy možnost, kdykoliv se této práci věnovat.Já byla na telefonu, pro případ jakékoliv potřeby (vzhledem ke svému zdravotnímu stavu). Dne 21.6. 2017 jsme s maminkou přijely , po telefonické domluvě s panem Lavičkou k převzetí práce. V tento moment jsem zjistila, že neexistuje ani smlouva o dílo, ani nic jiného, jen to, co si oni řekli a i to protiřečilo! Jediné, co bylo na papíře, bylo to, že chtěl po mamince dalších 17. 000,- Kč a to nebyly schody vůbec v pořádku! Tvrdil, že babička je vůbec nechtěla opravit! Jen jeden bok a ten nejvíc rozbitý, že opravit nechtěla! A staré zábradlí, to prý také chtěla nechat!Ošklivě opatlaná podezdívka, již nyní popraskaná dlažba, boky. Při mých námitkách se rozčiloval a když jsem řekla, že na takovou práci bych pozvala soudního znalce , tak se rozčílil a odešel.Na reklamace nereagoval a uznal jen prasklou dlažbu. Cena je prý přiměřená. Celé mi to připadá podivné, Pan Lavička přijímá pouze příjmové doklady! To jsou pro něj smlouvy! To za prvé. A za druhé,Jeho práce neodpovídá ceně! Za třetí, komunikace s ním je, pokud se mu něco nelíbí,přinejmenším....hrozná.Uloženo v telefonu. Byla bych Vám vděčná za pomoc, ne za mne ale za maminku. Pokud bude nutná fotodokumentace - vlastníme!
Požadujeme dokončení opravy schodů tak, jak bylo dohodnuto:
1)oprava pravého boku
2)nové zábradlí ( materiál měl pan Lavička k dispozici)
3)oprava nově vzniklých závad
Pokud nepůjde dohoda, je možné soudní znalectví?
Tato cena je přemrštěná i za velké schodiště!
|
Tweet |
Smlouva o dílo může být uzavřena i v ústní formě, neboť zákon nepožaduje písemnou formu. Byla-li smlouva uzavřena pouze v ústní formě, může být složitější zjistit její obsah. Bude nutné vyložit, jaká byla vůle obou smluvních stran při uzavírání smlouvy a jaké smluvní podmínky byly sjednány. Pokud cena díla nebyla určena dostatečně určitě (např. ani odhadem), platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Pokud dílo neodpovídá smlouvě, je nutné ihned uplatnit reklamaci. Nemá-li dílo vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od díla dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Bylo-li dílo úspěšně reklamováno, má spotřebitelka právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Byla-li během provádění díla způsobena spotřebitelce škoda, je podnikatel povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozená, hradí se v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.