Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Pořídili jsme si od této firmy štěpkovač větví Powersilent 2800, který byl natolik nekvalitní, že po zhruba hodině provozu jsme ho raději vypnuli a vyčistili ve všech přístupných místech, vrátili zpět firmě a odstoupili od smlouvy.
Přístroj se dusil, zastavoval, nebyl schopný zdrtit ani tenké proutky. Řezací nůž je evidentně z měkkého nekvalitního kovu.
Štěpkovač Powersilent 2800 stál 4690 Kč. Za zhruba hodinu provozu nám firma naúčtovala za výměnu amortizovaných dílů neskutečných 2048,40 Kč!
Nechtěli jsme tuto věc řešit formou reklamace, ale v tuto chvíli bychom rádi, aby nám byla vrácena plná cena za nekvalitní výrobek. Už chápeme, proč jsou bazary plné těchto výrobků. Lidé se jich raději takto zbaví, než aby čelili takto neférovému jednání společnosti Mountfield.
Jsme hrubě nespokojeni s tímto přístupem a stížnost postoupíme i vedení firmy. Přijít o polovinu ceny z koupeného nekvalitního přístroje, to je opravdu nehoráznost.Na takovou částku nedosáhne ani běžná půjčovna, která inkasuje cca 400 Kč za den provozu štěpkovače.
Rosovi
štěpkovač větví Powersilent 2800
Nechtěli jsme tuto věc řešit formou reklamace, ale v tuto chvíli bychom rádi, aby nám byla vrácena plná cena za nekvalitní výrobek.
|
Tweet |
Ze zákona lze od smluv uzavíraných distančním způsobem odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. Spotřebiteli je dána během 14 dnů od převzetí možnost zboží si prohlédnout i vyzkoušet, pokud s ním ale bude nakládat jinak, odpovídá prodávajícímu za případné snížení hodnoty zboží.
V tomto ustanovení není jasně stanoveno, jakým způsobem se má se zbožím nakládat, a proto je vhodnější odpověď hledat v čl. 14 odst. 2 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů, kde je uvedeno, že spotřebitel odpovídá pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Pokud spotřebitelka zboží rozbalila, vyzkoušela a zjistila, že je nevyhovující, postupovala plně se zákonnou úpravou. Pokud by však došlo k poškození či znečištění zboží, pak je prodejce oprávněn účtovat náklady na uvedení do původního stavu. Prodejce po spotřebitelce může požadovat pouze prokazatelné náklady dle § 1833 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.