Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobry den, dne 2.8.18 jsme koupili v AAA auto vuz Renault Grand Scenic, zaplatili jsme 2.000 za servis a prohlidnuti auta pred predanim. Doma jsme si vsimli, ze na palubovce nesviti prava smerovka ( z venku sviti), je to neprijemne a proto jsem zavolala do Acek, jak postupovat. Rekli mi, ze mam jit do jakehokoliv servisu a nechat si opravu nacenit. To mi ale v servisu zamitli, je to chyba, ktera se neda jen tak odhalit a odhadnout cenu opravy, musi se rozebrat cela pristrojova deska a to bysme samozrejme museli zaplatit. Zavolala jsem teda znova do acek, ze s takovym postupem nespuhlasim. Nabidli nam, ze mame auto privezt k nim a sepiseme reklamaci. Uvedla jsem, ze chyba byla uz pri prodeji, ale pri zkusebni jizde jsem si toho nevsimla, neupozornil me na ni ani prodejce a chyba nebyla zaznamenana nikde v predavacim protokolu nebe ve smlouve. Pri zkusebce me navic prodejce ubezpecoval, ze jakakoliv skryta vada nebo zavada, kterou si nezavinime sami, bude na jejich naklady odstranenaRozhodnuti o reklamaci prislo vcera a reklamace byla zamitnuta, s cimz samozrejme nesouhlasim. Myslim si, ze se jedna o skrytou zavadu a zatajenou vadu a pozaduji opravu na naklady dirmy AAA.
Renault grand scenic, RV 2010, 7AB 4901
Po firme AAA pozaduji opravu na jejich naklady.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Navrátilová,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi vozu jste byla seznámena s jeho stavem, také bylo možno vůz nechat prohlédnout nezávislým mechanikem. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.