Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#26938Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2018, před 6 lety

Ivana Navrátilová

Znění stížnosti

Dobry den, dne 2.8.18 jsme koupili v AAA auto vuz Renault Grand Scenic, zaplatili jsme 2.000 za servis a prohlidnuti auta pred predanim. Doma jsme si vsimli, ze na palubovce nesviti prava smerovka ( z venku sviti), je to neprijemne a proto jsem zavolala do Acek, jak postupovat. Rekli mi, ze mam jit do jakehokoliv servisu a nechat si opravu nacenit. To mi ale v servisu zamitli, je to chyba, ktera se neda jen tak odhalit a odhadnout cenu opravy, musi se rozebrat cela pristrojova deska a to bysme samozrejme museli zaplatit. Zavolala jsem teda znova do acek, ze s takovym postupem nespuhlasim. Nabidli nam, ze mame auto privezt k nim a sepiseme reklamaci. Uvedla jsem, ze chyba byla uz pri prodeji, ale pri zkusebni jizde jsem si toho nevsimla, neupozornil me na ni ani prodejce a chyba nebyla zaznamenana nikde v predavacim protokolu nebe ve smlouve. Pri zkusebce me navic prodejce ubezpecoval, ze jakakoliv skryta vada nebo zavada, kterou si nezavinime sami, bude na jejich naklady odstranenaRozhodnuti o reklamaci prislo vcera a reklamace byla zamitnuta, s cimz samozrejme nesouhlasim. Myslim si, ze se jedna o skrytou zavadu a zatajenou vadu a pozaduji opravu na naklady dirmy AAA.


Produkt

Renault grand scenic, RV 2010, 7AB 4901


Požadované řešení

Po firme AAA pozaduji opravu na jejich naklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2018 11:59, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.11.2018 13:44, před 6 lety

Vážená paní Navrátilová,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi vozu jste byla seznámena s jeho stavem, také bylo možno vůz nechat prohlédnout nezávislým mechanikem. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2018 15:18, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.1.2019 13:55, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.