Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost uzavřela smlouvu s mojí matkou dne 29.11.2017, aniž by jí byly vysvětleny podstatné náležitosti. Nedostala formulář pro odstoupení od smlouvy. Jakmile jsem se dozvěděla, že společnost na základě plné moci uzavřela smlouvu s dodavatelem na 9 let, začala jsem situaci řešit. Matka podala odstoupení, jelikož má právo odstoupit do 1 roku a 14 dnů, pokud nebyly podmínky odstoupení vysvětleny. V odstoupení shrnula podstatné porušení zákona - tedy nedostatečné vysvětlení smlouvy, smlouva psaná malým písmem v hůře čitelné barvě. Podomní prodej zakázán, přesto se uskutečnil - budeme hlásit na obecní úřad. Nevýhodné podmínky s novým dodavatelem. Dále odvolala plnou moc.
Od společnosti přišlo vyjádření, že odstoupení zamítají a pokud nevezme zpět plnou moc, bude hradit smluvní pokutu.
Nekalé jednání společnosti jsme nahlásily na ČNB.
Žádáme po společnosti odstoupení od smlouvy dle zákona bez hrazení pokuty, neboť to nejsme my, kdo porušil podmínky, ale společnost.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.