Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26960Nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2018, před 6 lety

Klára Koubová

Znění stížnosti

Dme 30. června jsem si přes jejich e-shop objednala (a rovněž i zaplatila částkou kolem 4598 Kč) rozkládací pohovku.
Po doručení pohovky jsem sedačku musela obratem reklamovat -> roztrhaná, odlámané nožičky, chybějící spojovací materiál a návod též chyběl. XXXLutz mě ujišťoval, že výměna zboží vč. doručení bude vyřízena do 4 - 5 týdnů.
17. 9. jsem obdržela mail o tom, že zásilka byla předána dopravci a mohu její stav sledovat online.
21. 9. zavolal dopravce, že je na cestě ke mně... Nepříznivé podmínky na silnicích (rozkopaná Husitská ulice v Praze) ovšem zapříčinily to, že mi zboží nakonec dodáno nebylo a stav mé zásilky byl označen "Nedodáno - příjemce není k zastižení".
S celou situací jsem se obrátila na reklamační oddělení XXXLutz, nikdo na můj mail ovšem nereagoval.
Po spojení s jejich smluvním dopravcem (Gebrüder Weiss) jsem zjistila, že má pohovka je umístěna u nich na skladě. protože XXXLutz nekomunikuje ani s nimi. Na základě domluvy dopravce volal hned ráno následující den, bohužel jsem ale nevěřila vlastním uším... Do telefonu mi řekl: "Dnes Vám mám doručit sedačku...Musím Vám ale říct, že je dost poškozená; v takovým stavu bych si to nepřevzal ani já sám."
Doručení zboží jsem tedy ihned stornovala, podle dopravce byl poškozen i obal pohovky.
Následně jsem telefonicky kontaktovala Zákaznické centrum XXXLutz a vznesla jsem svůj požadavek na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Na základě telefonického hovoru jsem zaslala e-mailem vyplněný protokol ohledně odstoupení od smlouvy a ještě v ten den (27. 9.) mi bylo odpovězeno:
"Jakmile zboží bude vráceno k nám budeme moci zadat pokyn k vrácení Vámi zaslané částky. Děkujeme za pochopení."

Od té doby se ovšem nic nestalo. Dne 4. 10. jsem opět volala do XXXLutz, kde mi bylo sděleno, že mou záležitost prošetří a ozvou se mi.
Dodnes se mi ovšem nikdo neozval a peníze, které jsem před víc jak čtvrt rokem zaplatila, mi navráceny nebyly.


Produkt

ROZKLÁDACÍ POHOVKA MIA, č. produktu: 23000087 01


Požadované řešení

Bez dalších prodlev požaduji úplné navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2018 16:43, před 6 lety

Prodávající je podle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2018 23:41, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.