Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Smlouva byla sjednána přes společnost Fin centrum dne 19.12.2017 mi byla zaslána emailem 3.1.2018. K úhradě došlo složenkou 11.1.2018. K přepisu vozidla došlo dne 10.1.2018. Dne 4.9.2018 došlo k nehodě a následně bylo PČR zjištěno, že automobil není pojištěn zákonným pojištěním. Po nějaké době mi bylo sděleno, že smlouva je vypovězena z důvodu neuhrazení pojistného. Zrušení smlouvy mi nikdo neoznámil. Peníze mi prý vraceli v dubnu, nicméně chybí důkaz. Vzkázali mi ať si dojdu na poštu a zaslali jakési saldo. To jsem udělal. Na poště mi řekli, že musí žádat ten, kdo posílá peníze.
Mercedes Benz 200CDI, VIN:WDB2032071F645666
Požaduji zákonné pojištění vozidla na dobu od 10.1.2018 do 9.10.2018. A vrácení peněz.
Dne 9.10.2018 jsem vozidlo pojistil u jiné pojišťovny.
|
Tweet |
Dle pojistných podmínek (https://cesty.uniqa.cz/doc/EU%2043051E_UCZ15.pdf) bodu 6.1.1 "Pojištění zaniká marným uplynutím lhůty stanovené pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho splátky, doručené pojistníkovi. Lhůta k zaplacení je 45 kalendářních dní, nebylo-li dohodnuto jinak a počíná běžet ode dne odeslání upomínky." Z uvedeného ustanovení vyplývá, že pokud pojistník (spotřebitel) nezaplatí pojistné, zašle mu společnost upomínku ve které určí lhůtu k zaplacení. Pro to, aby bylo právní jednání (zaslání upomínky) platné, je třeba aby došlo do sféry spotřebitele. Pokud spotřebiteli upomínka nepřišla, není možné, aby smlouva platně zanikla. Pokud společnost tvrdí, že smlouva zanikla, měla by prokázat zaslání upomínky spotřebiteli i skutečnost, že spotřebitel pojistné nezaplatil.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.