Společnost


KamPet s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#26969Požadavek uhrazení dvojnásobku dopravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2018, před 6 lety

Petr Pupík

Znění stížnosti

Dobrý den, začátkem května 2018 jsme učinili objednávku barevného popruhu z internetového obchodu. Došel nám mail o vyřízení objednávky i SMS, že se zásilka doručuje. Bohužel nás však dopravce nekontaktoval (bydlíme v malé vesnici) a zásilku nedoručil. Již se nám toto stalo v minulosti u jiné společnosti, kde nám pak majitel volal, že se dopravci nepodařilo nás zkontaktovat - ihned jsme se pak obrátili na společnost a domluvili jsme řešení. V tomto případě jsme však neměli ani tušení, že nám dopravce něco doručuje kromě SMS od společnosti, že zboží bylo odesláno. Když zásilka nebyla doručena, neřešili jsme to.

Velmi nás nyní po více než 5 měsících překvapil mail, kde se společnost účtuje nejen dvojnásobek dopravy, ale i jakýsi poplatek, že nám dodávali popruh dané délky.

Ozvali jsme se společnosti, ta je však neústupná. Chtěl bych se zeptat, jak nyní můžeme postupovat, když nám dopravce zásilku nedoručoval (nebo jsme nebyli doma a dopravce nás nekontaktoval).

Moc děkuji


Produkt

Popruh polypropylénový šíře 40mm FIALOVÝ, 35 m


Požadované řešení

Rádi bychom, aby společnost nevymáhala po nás poplatek a cenu za dopravu, když je vina na straně této společnosti a dopravní společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2018 17:59, před 6 lety

Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Pokud zboží nebylo spotřebiteli dodáno, ocitá se prodávající v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.

Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy (sml. mezi prodávajícím a dopravcem) v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s prodejcem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat. To, že přepravce zboží nedodal však nemůže být přičítáno k tíži spotřebiteli a prodávající není oprávněn požadovat po spotřebiteli zaplacení částek za přepravu, nebylo-li zboží dodáno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2018 21:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.