Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#26973Nevyplacená dobírková částka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2018, před 6 lety

Roman Dalešický

Znění stížnosti

Dne 8.10.2018 jsem odeslal balíček na dobírku. Za službu jsem zaplatil IHNED nehorázných 211,- Kč.Druhý den byl balík doručen i zaplacen (Vaše reklama nelže, paráda). Zajímalo by mě proč pošta stále drží mé peníze, na které ćekám a vzal jsem si kvůli tomu dovolenou. Tímto jsem na Českou poštu zanevřel a najdu si spolupráci se spolehlivější společností.Vůbec se nedivím že přicházíte o klienty a nutíte zaměstnance prodávat další nesmyslné produkty.


Požadované řešení

Zaplatit dlužnou částku, kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2018 15:29, před 6 lety

Podle čl. 20 odst. 9 poštovních podmínek České pošty, s.p. je podnik povinen vyplatit dobírkovou částku ve lhůtě tří pracovních dnů ode dne, kdy ji od příjemce vybral. Lhůta pro výplatu v hotovosti se považuje za dodrženou i v případě, že podnik v této lhůtě adresáta k převzetí dobírkové částky u příslušné pošty vyzve nebo dobírkovou částku v této lhůtě k převzetí u příslušné pošty připraví.

Pokud se tak nestalo, je vhodné uplatnit reklamaci. Jestliže se neprokáže, že vybraná dobírková částka byla sjednaným způsobem a v plné výši vyplacena, podnik dle čl. 41 odst. 6 poštovních podmínek České pošty, s.p. to reklamujícímu písemně oznámí. Podnik neprodleně sjednaným způsobem vyplatí dobírkovou částku nebo její nevyplacenou část. Podle čl. 43 odst. 1 poštovních podmínek České pošty, s.p. vyřídí podnik reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je reklamující oprávněn podle § 6a odst. 1 zákona o poštovních službách podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku (100,- Kč).

Podle § 7 odst. 3 zákona o poštovních službách se práva z poštovní smlouvy promlčují uplynutím jednoho roku od poštovního podání. Tím se však nepromlčuje právo na vydání bezdůvodného obohacení. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Právo na vydání bezdůvodného obohacení se promlčí nejpozději za deset let ode dne, kdy k bezdůvodnému obohacení došlo.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.