Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 22.7.2018 jsem reklamoval mobilní telefon Lenovo P70.
Důvodem reklamace bylo samovolné vypínání a zamrzání mobilu, které jej činí nepoužitelným.
Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním "Zařízení nesplňuje předpoklady záruční opravy. Oprava je možná pouze za úhradu. Příčinou problému zařízení je vadný/vadné: základní deska, vnitřní zadní kryt"
Pokud je příčinou závady vadná základní deska, považuji zamítnutí reklamace za bezdůvodné. zadní kryt je prasklý ve spodní části, základní deska se nachází na opačné straně telefonu. Toto mechanické poškození tedy nemůže mít vliv na funkci základní desky.
(K poškození dolní části zadního krytu došlo, když se osoba užívající tento mobilní telefon z důvodu zamrznutí pokoušela vyndat baterii - což se vzhledem ke konstrukci telefonu nemohlo povést. Informace, že uživatel nemá baterii vyndavat je uvedena pouze na cizojazyčném štítku na baterii a návod s postupem resetu zamrzlého telefonu přiložen není.)
Číslo zakázky: SZ18074093
Tomáš Nepivoda
Lenovo P70
Žádám o přehodnocení a uznání reklamace.
Jelikož prodejce nevyřešil reklamaci řádně a včas, žádám o odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítá, musí také řádně zdůvodnit, proč tak učinil. Pokud byl důvodem zamítnutí reklamace prasklý kryt mobilního telefonu, musí také prodávající spotřebitelovi sdělit, jak toto poškození souvisí s vytýkanou vadou. Pokud tak neučiní, nevyřídil reklamaci v souladu se zákonem.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.