Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při uzavření smlouvy byl trvalý bonus po celou dobu smlouvy, který nyní 3-E odebral, aniž by informoval dopředu. Neměl jsem možnost se k tomu vyjádřit a případně včas vypovědět smlouvu. Také jsem žádal o nápravu na reklamaci a u ombudsmana 3-e pomocí emailu. Ještě odpověď od ombudsmana nedorazila a nevím, zda se to řeší. Chybí připsaný bonus u posledního vyúčtování za elektrickou energii.
Věřím, že vše napraví do původního stavu, tedy s bonusem.
čísla smlouvy 8200012580
Opravit poslední vyúčtování elektrické energie - vrátit bonus. A informovat mě zda bonus bude platit i v následujících letech. Jelikož mám ještě u nich plyn, chci vědět, zda bonus tam bude také v následujících letech a očekávám u posledního vyúčtování plynu také bonus - měl podobné podmínky, lišil se pouze ve výši trvalého bonusu.
|
Tweet |
Dle § 11a odst. 1 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je společnost povinna zvýšení cen za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změny jiných podmínek (např. zrušení bonusu) dodávek uveřejnit a oznámit svým zákazníkům způsobem sjednaným ve smlouvě nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti. Pokud není způsob oznámení ve smlouvě sjednán, společnost oznámí zákazníkovi zvýšení cen za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změny jiných podmínek prokazatelným způsobem.
Zvýší-li společnost cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud společnost oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním elektřiny, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamace vyúčtování distribuce elektřiny musí být vyřízena do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Vypořádání rozdílu v platbách způsobeného nesprávným vyúčtováním distribuce elektřiny nebo nesprávným měřením dodávek elektřiny musí být provedeno do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace posouzena jako oprávněná. Za nedodržení výše uvedených lhůt poskytne provozovatel distribuční soustavy spotřebitelce náhradu ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
V případě, že reklamace byla zamítnuta a spotřebitel s tím nesouhlasí, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.