Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Řidič společnosti GEIS CZ s.r.o. při zavážení zásilky poškodil vjezdovou bránu, pletivo. Firma GEIS CZ s.r.o. odmítá převzít zodpovědnost za řidiče a trvá, protože je řidič pracovník na IČO, že máme vymáhat škodu po něm. Řidič poškození nezpochybňuje. Objednání dopravy bylo u firmy GEIS CZ s.r.o.a firmě GEIS CZ s.r.o. bylo zaplaceno. Dle našeho právního vědomí za škodu zodpovídá a měla by uhradit firma GEIS CZ s.r.o. Zboží jsme objednali u firmy Pilecký, které jsme i zaplatili včetně dopravy. Fi Pilecký nás odkázala na reklamaci u firmy GEIS CZ s.r.o. U firmy GEIS CZ s.r.o. jsme nepochodili, viz výše. Prosíme o vyjádření, právní radu, že skutečně firma GEIS za škody, svého najatého řidiče na IČO, nezodpovídá. Děkuji, s pozdravem, Svejkovský
dodávka zboží
Právní rada.
|
Tweet |
Náhradu škody, která vznikla při provozu dopravního prostředku, upravuje § 2927 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který uvádí: "Kdo provozuje dopravu, nahradí škodu vyvolanou zvláštní povahou tohoto provozu."
V daném případě je tedy rozhodné, zda je provozovatelem (osoba vedená jako provozovatel v registru vozidel) daného vozidla, kterým byla brána poškozena společnost Geis CZ s.r.o., nebo sám pracovník. Po této osobě je spotřebitel oprávněn požadovat náhradu škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.