Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.5.2018 jsem si koupil Boty Vans UltraRange RapidW velikost 45 za 1690,-Kč. Po zhruba 3 měsících nošení se mi protrhla látka u malíčku na obou botách. Boty jsem tedy reklamoval.
Dne 11.10.2018 jsem byl vyrozuměn, že se reklamace zamítá. A to s vyjádřením, že "prasklý materiál na bočních stranách u obou pp - NENÍ výrobní či technologickou vadou. Reklamační dobu nelze zaměňovat s životností výrobku,tj dobou při které při správném používání a ošetřování může vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a intenzitě a agresivitě jeho používání vydržet..Čili se nejedná o výrobní vadu, ale následek užívaní.
Tak jestli tomu dobře rozumím, životnost této boty byla cca 3 měsíce, ale na životnost se reklamační řád nevztahuje???
Podotýkám, že obuv jsem používal pro běžné nošení ve městě a střídal je s jinou obuví. Neprovozoval jsem v nich žádný sport.
Boty Vans UltraRange RapidW, vel 45
Vzhledem ke krátké době používání (cca 3 měsíce) jsem věřil v kladné vyřízení reklamace a to jakýmkoliv způsobem. Buď nabídky jiného zboží v hodnotě výrobku nebo vrácením celé částky.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.