Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#2703Smlouva o změně tarifu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2014, před 11 lety

Jiří Linhart

Znění stížnosti

Dobrý den,

telefonicky mi bylo oznámeno, že společnost O2 ruší můj současný tarif za poskytnutí telekomunikačních služeb - O2 POHODA. Ten samý operátor mi rovnou nabídl změnu na neveřejný tarif, jehož podmínky se blíží těm, které jsem měl sjednány v rámci tarifu POHODA.

(Pro úplnost, specifikace nabízeného tarifu: cena 299 Kč, 120 volných minut do všech sítí, neomezené SMS do O2, 1,50 Kč za SMS do ostatních sítí, 200 MB internet v mobilu)

S nabídkou jsem souhlasil. Byl jsem informován, že mi bude zaslána smlouva o změně nastavení služby a že ji mám po podepsání odeslat zpět.

Smlouva, která mi byla doručena k podpisu, ale neobsahuje z mého pohledu dost důležité informace. Z textu smlouvy jsem získal tyto informace: název nového tarifu (O2[:kůl:]), závazek na 24 měsíců. Informace, které ve smlouvě chybí: Cena, počet volných minut/SMS, internet, cena SMS mimo O2.

Pokoušel jsem se můj pohled na věc řešit s operátorkou na infolince i s pracovníkem na přepážce v kamenné prodejně. Byl jsem až překvapen, že ani jednomu z nich nepřišlo divné, že takové údaje na smlouvě nejsou. Jediné, co jsem se od těchto pracovníků dověděl, byly ony specifikace, na kterých jsem se dohodl s operátorem při prvním kontaktu.

Na základě informací, které jsem získal při komunikaci se zaměstnanci O2 usuzuji, že společnost O2 považuje za závanou specifikaci tarifu z onoho telefonického rozhovoru (který je nahráván) a tak není z jejich pohledu třeba aby se tyto informace objevily i ve smlouvě. Jsem jiného názoru, pokud po mě změna tarifu vyžaduje, abych ji stvrdil zvlášť podpisem na zaslanou smlouvu, chtěl bych, aby se tyto informace ve smlouvě objevily a bylo tedy jasné k čemu přesně se u společnosti O2 zavazuji.

Pokud smlouvu nepodepíšu, bude mi tarif změněn na variantu "bez závazku" a zaplatím za měsíc o 150 Kč více.


Produkt

Původní tarif: O2 POHODA + Internet v modilu S (180+150 Kč vč. DPH); Nový tarif: O2 [:kůl:] s Internetem 200MB (celkem 299 Kč vč. DPH)


Požadované řešení

Chtěl bych získat k podpisu smlouvu, ve které budou uvedeny tyto údaje: cena paušálu, internet, volné minuty, volné SMS, cena volání/sms nad rámec garantovaný tarifem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2014 08:45, před 11 lety

Doporučujeme si příslib nechat potvrdit (písemně, nahrát rozhovor, atd.), aby nebylo pochyb k jakému plnění se strany zavázaly. Případně se podívat na internet, co je obsahem ve smlouvě uvedeného tarifu. V případě, že by byl jiný obsah, než bylo po telefonu řečeno, zákazník obsah hovoru neprokáže a bude platit, co bylo podepsáno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.4.2014 09:20, před 11 lety

Dobrý den,

nabízený nový tarif [:kůl:] je určen pro přechody z bývalých tarifů pro mladé. Jelikož jste využíval tarifu O2 Pohoda, mohli jsme Vám tento tarif nabídnout.

Specifikace obsahuje skutečně pouze název tarifu, avšak parametry tarifu uvádíme v ceníku pro O2 Mobilní hlasovou službu, kterou naleznete zde: http://bit.ly/19UrvgL. Dále jsme Vám také po nastavení nového tarifu zasílali na e-mail tzv. shrnutí objednávky, kde jsou parametry nového tarifu uvedeny. V prvním shrnutí byla informace o Internetu v mobilu S, který za měsíční částku 151,25 Kč vč. DPH nabízí 200 MB dat, a v druhém shrnutí byly zaslány detaily o nastaveném hlasovém tarifu. Zde máte uvedeno, že hlasový tarif [:kůl:] obsahuje za měsíční částku 250 Kč vč. DPH 120 volných minut do všech sítí v ČR, neomezené SMS do sítě O2 v ČR a trvalou slevu na Internet v mobilu ve výši 102 Kč vč. DPH. Odečteme-li slevu k internetu v mobilu a přičteme-li zbývající částku za něj k hlasové části tarifu, vychází nám suma 299 Kč vč. DPH.

Na specifikaci nebývá cena uvedena, neboť ceny se řídí platným ceníkem. O jakékoli změně v parametru sjednaného tarifu informujeme písemně minimálně měsíc dopředu.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.4.2014 18:37, před 11 lety


Jiří Linhart

Dobrý den,

děkuji za Vaše vyjádření. Tuto stížnost jsem zakládal před 14 dni a doufal jsem, že k první reakci dojde poněkud dříve... Po dvou týdnech jsem již nečekal, že se ke stížnosti někdo vyjádří a dnes jsem odeslal podepsanou smlouvu o změně tarifu v nezměněné podobě. Smlouvu jsem podepsal navzdory mému přesvědčení, že v ní chybí zmiňované údaje, abych se vyhnul možnosti převedení mého tarifu na méně výhodnou nabídku bez závazku.

Děkuji O2, za připomenutí emailu, ve kterém jsou parametry nového tarifu skutečně uvedeny. Tyto informace jsem musel při prvním čtení přehlédnout, nebo jsem jim v tu dobu nepřikládal význam, jelikož jsem očekával, že se opět objeví v zaslané smlouvě.

Rád bych také konstatoval, že si nemyslím, že by mi společnost O2 svým jednáním při sjednání závazků chtěla nějak uškodit (což je jeden z důvodů proč jsem smlouvu ve finále podepsal). Za svým názorem si nicméně stojím. Zmiňované informace by se měly objevit i v mnou podepisovaném dokumentu, a to alespoň v takové podobě, v jaké byly zaslány na email při shrnutí objednávky, tedy:

--------------------------------------------------------------
Telekomunikační služby od O2
(+)Mobilní tarif Kůl - standardní cena 250 Kč měsíčně vč. DPH
120 volných minut do všech sítí
Neomezené SMS v síti O2
Trvalá sleva 102 Kč měsíčně vč. DPH na Internet v mobilu

Závazky
Tarifní závazek na 24 měsíců
--------------------------------------------------------------

Smlouva v současné podobě bohužel nic nevypovídá o charakteru sjednávané služby, protože (minimálně v mém případě) pouhý název tarifu neidentifikuje jednotlivé specifikace jednoznačně.

S pozdravem
Jiří Linhart

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2014 13:31, před 11 lety

Dobrý den,

reakci jsem uváděl v den, kdy byl příspěvek zde publikován. Dříve to bohužel z naší strany nebylo možné. Nicméně za podnět Vám děkujeme :-)

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.4.2014 16:41, před 11 lety


Jiří Linhart

Hodnocení:

Komentář: Nelíbí se mi, že publikování stížnosti trvalo tak dlouho. V dobré víře doufám, že společnost o2 nedostatek odstraní, aby dalším zákazníkům nevznikaly podobné obtíže.