Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#27037Zrušení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.10.2018, před 6 lety

Oldřiška Maartiňáková

Znění stížnosti

Navštívila mne pracovnice ENVONY a informovala mne ,že provádí kontrolu dodavatelů energií.Ihned jsem jí sdělila,že nechci měnit dodavatele,protože jsem v letošním roce přestoupila od X energie k Innogy. I přes tuto informaci mne paní před dveřmi bytu přesvědčovala ,že se o žádnou změnu nejedná ,že nás pouze chrání proti nekalým obchodním praktikám. Věřila jsem,že k žádným změnám co se týká dodavatelů nedojde a proto jsem jí v dobré víře podepsala plnou moc 5.3.2018. Nepřečetla jsem si podmínky . Dne 23.4.2018 mi přišla smlouva z Centropolu,že přecházím k nim. Okamžitě jsem šla do jejich pobočky v Olomouci, Palackého ul.a písemně jsem ukončila smlouvy o dodávkách elektřiny a plynu.V ten samý den jsem doporučeně odeslala žádost o odstoupení od přihlášky č. EN004-050318-3 a dále žádost o zrušení mé plné moci ,kterou jsem podepsala.Žádala jsem o písemné potvrzení mé žádosti, ale neodpověděli. Až 13.10.2018 jsem dostala doporučený dopis -vyúčtování smluvní pokuty na částku 3800,-kč.Dále mne upozorňují,že smluvní vztah založený Přihláškou nadále trvá a odvoláním plné moci tak zůstává nedotčen.Napsala jsem na jejich e-mailovou adresu svoje vyjádření k jejich požadavku na zaplacení pokuty.Odmítám uhradit určenou částku, protože jsem byla oklamaná jejich pracovnicí. Dále mám uzavřené smlouvy na dodávky a musela bych platit pokuty za nedodržení smlouvy s Inoogy . Jsem zděšená z postupu této firmy,jak vydělávají peníze na nás důchodcích. Nevím jakým způsobem se vymanit ze vztahu s touto firmou.I když bych požadovanou částku zaplatila ,tak podle jejich dodatku v dopise o vyúčtování, že smluvní vztah založený Přihláškou nadále trvá, bych asi platila stále, ani by nepomohlo přestoupení k jimi navržené dodavatelské firmě. Poraďte mi prosím jak dál postupovat. Ještě jim zítra pošlu zprávu, kterou jsem napsala na e-mail odešlu doporučeně, aby se nemohli vymlouvat,že nic nedostali. Vím ,že jsem nedodržela požadovanou lhůtu na ukončení vztahu,ale já jsem po nich žádnou změnu nežádala .


Produkt

smlouva se společností ENVONA


Požadované řešení

Prosím tímto,aby došlo k úplnému zrušení smluvního vztahu a zmírnění peněžních sankcí vůči mé osobě.Protože mám nadále platné smlouvy sestávajícím dodavatelem , byla bych vystavena dalším možná pokutám z jejich strany.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2018 08:46, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2018 23:01, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.