Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Znění stížnosti
Společnost uzavřela smlouvu s mým otcem, aniž by mu byly vysvětleny podstatné náležitosti. Je mu 87 let, nechal se umluvit na ulici obchodním zástupcem firmy Envona! Komentář od zástupce firmy byl zavádějící (…"k ničemu se nezavazujete, zkusíme najít levnějšího dodavatele..."). Smlouvu na místě nepodepsal (přišla později), nedostal formulář pro odstoupení od smlouvy. Když jsme se to dozvěděli, hned jsme zaslali odstoupení od smlouvy. Domníváme se, že máme právo odstoupit do 1 roku a 14 dnů, pokud nebyly podmínky odstoupení vysvětleny. Dále jsme odvolali plnou moc.
Od společnosti přišlo vyjádření, že odstoupení zamítají a pokud nevezme zpět plnou moc, bude hradit smluvní pokutu. Potvrdili jsme, že jsme ochotni zaplatit pokutu za maření smlouvy (s dodavatelem) ihned po ukončení vzájemného vztahu. Obratem přišla upomínka a výhrůžný telefonát (z tel.: 770 160 927 - nikdo ho zpětně nebere!), že se dostaví exekutor! To už je za hranou všeho...
Na e-mailové zprávy nereagují, oficiální telefony neberou. Není tak možný žádný vzájemný kontakt.
Žádáme po společnosti odstoupení od smlouvy dle zákona bez hrazení pokuty, neboť to nejsme my, kdo porušil podmínky, ale společnost.
Žádáme po společnosti odstoupení od smlouvy dle zákona.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.