Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.04 2018 na mně zvonil pan Jakub Koleno a říkal,že dělá jen kontrolu,aby nás dodavatelé elektřiny nešidili.Jasně jsem mu zdůrazňovala,že nechci nikam přecházet a on ujišťoval,že ne.Neměla jsem na něj čas,hlídala jsem vnuka a on byl neodbytný,že to bude chvilka.Chtěl poslední vyůčtování a smlouvu.Byla jsem s ním u stolku na zahradě,domů odbíhala za vnukem.Pak jsem v rychlosti podepsala papíry,ještě,znovu se zeptala,zda mě opravdu nebude převádět jinam.Řekl ať se nebojím,že ne.Papíry od něho jsem strčila do šuplíku a divila se,když došla smlouva od Maxim energi.Tam jsem hned volala a ochotně mi vyšli vstříc a já se vrátila k ČEZ.28.05jsem posílala Envoně doporučený dopis,kde jsem odebírala plnou moc a žádala o písemné potvrzení o ukončení smluvního vztahu.Dali mi pokutu 1900,kterou jsem zaplatila a naivně čekala na potvrzení.Těch dopisů doporučených jsem poslala několik a nereagovali,telefon nebrali.Dnes mi přišel email,kde vymáhájí další pokutu,vyhrožují při nezaplacení sankcemi a oznamují,že jsem stále jejich klient.Jsem důchodce,navíc s těžkým astmatem,nevím co dělat dál.Gazdíková Kholová Květa
Byla jsem podvedena
Prosím o pomoc abych se jich zbavila a strach z nich mi neničí zdraví.Je mi 68let,tak chci klidné stáří bez podvodníků.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.