Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
chtěla jsem mamce udělat radost a registrovala jsem jí do seznamky BE2, udělala jsem ji VIP členství, které mělo být něco kolem 146 kč, které jsem do ní chtěla investovat. Dnes jsem měna nemilé překvapení, když mi z účtu bylo strženo 2247 kč. Na stránkách provozovatele jsem nemohla dohledat žádný telefonní kontakt, kde bych mohla zrušit VIP členství a deaktivovat profil. Nakonec jsem díky internetové diskuzi našla informaci, že musím vyplnit žádost o odstoupení od členství, kterou jsem ručně sepsala a odeslala (ještě dnes). Četla jsem dál a zjistila do jakého problému jsem se díky této seznamce dostala. V internetovém bankovnictví jsem si zablokovala strhávání dalších plateb. Dále jsem se dočetla, že jen díky vám, bylo už spoustu profilů opravdu deaktivováno. Jsem matka dvou dětí a nemůžu si dovolit žádné vymahačské dopisy a platit další takto velké poplatky.. Prosím vám o pomoc jak dále pokračovat aby bylo členství opravdu zrušené.
Moc děkuji za pomoc. Srnková Monika
Internetová seznamka Be2
Ráda bych, aby došlo k vrácení peněz zpět na účet a zablokování profilu, který jsem matce založila
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 178277665
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2.
Dobrý den, ano zákaznické centrum mě kontaktovalo 16.10. se zprávou, že přijímají žádost o zrušení VIP členství, informaci do kdy bude VIP členství platné a že nebudou účtovat již žádné další poplatky.
Na tuto skutečnost jsem jim reagovala, že děkuji za zrušení VIP členství, ale že žádám o vrácení peněz, jelikož jsem neposkytla žádný písemný souhlas s provedeným inkasem a že při první platbě, kterou jsem zadávala přes mobilní telefon, se nikde nepsalo o strhnutí této částky, ale v procesu odeslání transakce bylo napsáno jen 149 Kč.
Be2 mi na to odpovědělo velice vtipně:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Celková cena za prolongované VIP členství byla uvedená na platební stránce před realizací úvodní platební transakce (v příloze viz prosím Screenshot souvisící platební stránky).
Uvedená cena je - v porovnání s uvítací cenou - běžnou cenou VIP členství.
Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství nepřečetli.
Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná.
(v příloze přikládám jejich screenshot).
Má odpověď před malou chvíli byla tato:
Dobrý den,
děkuji za velice užitečnou informaci :)
je hezké jak je dnešní doba špatná, když lidi musí vydělávat na ostatních formou malých, průhledných, téměř nečitelných písmenek..
Celý proces jednání jsem zadala na konverzaci do dtestu.
Budu vám vděčná, když celý účet deaktivujete.
Zároveň stále žádám o vrácení peněz..Není přeci možné, aby takováto lotrovina procházela..
Prosím tedy o vyjádření dtestu, jestli je možný nějaký legální způsob jak zařídit, aby peníze byly vráceny zpět.
Děkuji,
Srnková Monika
Společnost má povinnost než dojde k uzavření smlouvy informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevnikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: 178277665
Dobrý den.
Informace o délke a ceně prodlouženého členství je možné najít i na platební stránce ještě před zaplacením prvního období předplatnýho.
Podrobné informace jsou uvedené také v uvítacím emailu, který Vám bylo odeslán prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Jelikož tento dokument obsahuje Vaše osobní údaje, arichivovanou kopii si můžete v případě potřeby vyžádat u Zákaznického centra na adrese:
zakaznickyservis@be2.cz
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla přijata včasná a řádná vypověď Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Z totho důvodu refundace členského poplatku není v tomto případě možná.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Stížnost mi uznána nebyla, pouze zrušili účet a tím to uzavřeli..pravděpodobně se to nikam dál nepohne.
Zdvořile žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.