Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zamítnutá z důvodu:
Právo je nutné uplatnit do 1 měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady, tedy u spotřebního zboží zakoupeného v obchodě nejpozději do 25 měsíců od převzetí, jinak hrozí, že soud spotřebiteli právo nepřizná, pokud prodávající namítne neuplatnění práva včas.
A poslaly odkaz na vaše stránky.
https://www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-....
Moje odpověď.
Vada byla vytknutá v listopadu 2018 (nevím, kolikátého jste ji přijali), ale odeslaná byla 15. 11. 2018.
To znamená, že do 27. 1. 2021 (den vyzvednutí hodinek byl 27.12 2018) mám nárok na náhradu. A požádala jsem o další termín 10 dnů na
uhrazení, ale dále již nekomunikovali.
Reklamace nefunkčních hodinek. Po druhé reklamaci došlo k vrácení uhrazení částky za hodinky.
Moje odpověď.
Vada byla vytknutá v listopadu 2018 (nevím, kolikátého jste ji přijali), ale odeslaná byla 15. 11. 2018.
To znamená, že do 27. 1. 2021 (den vyzvednutí hodinek byl 27.12 2018) mám nárok na náhradu.
A požádala jsem o další termín 10 dnů na
uhrazení, ale dále již nekomunikovali.
Požaduji uhrazení částky 115 Kč na můj účet.
|
Tweet |
V případě, že se jednalo o uznanou reklamaci, řídí se úhrada nákladů spojených s reklamací § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Toto ustanovení výslovně říká, že právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací může spotřebitel vytknout nejpozději do jednoho měsíce po skončení lhůty pro vytknutí vad. Náhradu nákladů je tedy možno žádat ještě měsíc po skončení záruky na dané zboží. Spotřebitelka bohužel ve stížnosti neuvádí, kdy zboží zakoupila, abychom mohli stanovit konec záruční doby a připočíst jeden měsíc pro zjištění nejzazší lhůty pro uplatnění nároku. Záruční doba (24 měsíců) běží od okamžiku, kdy spotřebitel zboží převzal.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.