Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Před rokem jsem si u společnosti datart koupila mobilní telefon, model Samsung J5 2017. Telefon fungoval vždy bez problémů, opatrně jsem s ním zacházela, byl neustále nošen v ochranném pouzdře. Před 3 týdny mi telefon z ničeho nic přestal fungovat, objevili se na telefonu barevné čáry, po pár hodinách však telefon celý zčernal bez jakékoliv příčiny.
Společnost se vyjádřila, že mi reklamaci neuzná z důvodu nadměrného mechanického používání, čemuž naprosto nerozumím. Telefon je přeci z důvodu, aby se používal, co to znamená nadměrné mechanické používání? Pokud je systém telefonu nastaven tak, že se smí používat např. 2 hodiny denně, tak má prodejce nutnost informovat kupujícího. Tato odpověď mi přišla opravdu k pousmání.
Další argument byl, že mám prasklé LCD, přičemž o prasknutém displayi se nedá hovořit. V žádném případě display prasknutý nebyl, byly mi zaslány od technika i dvě fotografie, na jedné z nich jdou vidět dvě malé rýhy, o kterých jsem předtím nevěděla a na druhé fotografii je display bez kosmetické vady. Nicméně pro mě problém nebude, pokud mi display ponechají, kosmetické škrábance mi v používání vadit nebudou, zásadní pro mě je funkčnost systému.
Opravu společnost vyčíslila na hodnotu 2536 Kč, mám se do 10 dnů rozhodnout, zda si telefon nechám opravit, pokud ne, tak se mi platnost záručního listu u firmy skončí.
Děkuji za kladné vyřízení.
Samsung galaxy J5 duos 16 GB, zlatý, IMEI:359966085761996,
Mým požadavkem je, aby mi byl spraven systém telefonu, klidně display s dvěma škrábanci mi nevadí, požaduji hlavně funkčnost systému. Děkuji.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.