Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Podávám na společnost Flixbus stížnost a požaduji náhradu škody za své ztracené/odcizené zavazadlo. Reklamaci jsem již posílala na Flixbus emailem i přes kontaktní formulář, ale nikdo se mnou nekomunikuje.
V Praze na zastávce Hradčanská jsem podala řidiči autobusu svoje zavazadlo. Řidič zavazadlo bez námitek přijal a uložil ho do zavazadlového prostoru autobusu mezi ostatní zavazadla. Poté jsem si stoupla do fronty na nástup, když na mě došla řada, ukázala jsem řidiči lístek přes mobilní aplikaci Flixbusu a nastoupila jsem do autobusu.
Po výstupu z autobusu v Chebu jsem šla vyzvednout svoje zavazadlo, řidič otevřel zavazadlový prostor a předával cestujícím jejich zavazadlo aniž by se dotazoval, komu co patří, avšak moje mezi nimi již nebylo. Situaci jsem začala okamžitě řešit s řidičem. Tázala jsem se ho, zda si pamatuje na moje zavazadlo, jestli se mohlo stát, že ho předal někomu jinému. Řidič byl velmi hrubý a odmítal mi cokoliv sdělit s tím, že on s tím nemá nic společného, a že si na nic si nevzpomíná. Ptala jsem se ho, zda se mnou sepíše protokol o ztrátě. Odbyl mě s tím, že si kontakt na Flixbus ztráty a nálezy mám najít na internetu a že událost mám nahlásit na policii. To jsem ihned provedla. Policie přijela a ztrátu jsem ohlásila. Zároveň jsem okamžitě kontaktovala Flixbus přes Facebook a ohlásila ztrátu přes formulář “Ztráty a nálezy” na webu www.flixbus.cz.
Odpověď (dost možná automatickou) od společnosti jsem obdržela po 13 dnech informující, že nikdo nepředal ztracený kufr do kanceláří ztrát a nálezů. Další 2 dny na to jsem obdržela opět stejnou odpověď.
Po této události jsem jela znova s Flixbusem na stejné trase. Všimla jsem si, že na výstupních zastávkách řidič otevře zavazadlový prostor, odejde a nechá ho bez dozoru po celou dobu než se autobus opět vydá na cestu. Není se tedy čemu divit, že takto mohl někdo odcizit zavazadlo i mně.
Se společností Flixbus se nedá vést prakticky žádná komunikace, jelikož neodpovídají. Podle vyhlášky Ministerstva dopravy České republiky č. 175/2000 Sb. má nárok na odškodnění, ale nevím, jak dále postupovat, když společnost Flixbus se mnou odmítá komunikovat.
Odcizení cestovního zavazadla z autobusu Flixbus dne 21/9/2018 na trase z Prahy do Chebu.
Požaduji náhradu škody za své ztracené/odcizené zavazadlo.
|
Tweet |
Smlouvou o přepravě osoby se dopravce zavazuje přepravit cestujícího do místa určení a cestující se zavazuje zaplatit jízdné. Dopravce se při přepravě postará o bezpečnost a pohodlí cestujícího. Podrobnosti upraví přepravní řády. Má-li cestující zavazadlo, přepravuje je dopravce buď společně s ním a pod jeho dohledem, nebo odděleně. Je-li zavazadlo přepravováno odděleně, dopravce dbá, aby bylo přepraveno do místa určení nejpozději ve stejnou dobu jako cestující.
Jako ruční zavazadlo má cestující právo vzít s sebou do vozidla bezplatně snadno přenosné věci, které cestující má u sebe a lze je případně umístit ve vozidle na místo pod sedadlem nebo nad sedadlem cestujícího. Podrobnosti pro přepravu ručních zavazadel, zejména rozměry, hmotnost, případně druhy přepravovaných věcí a jejich umístění ve vozidle, mohou stanovit smluvní přepravní podmínky.
Jako spoluzavazadlo lze přepravovat věci, které svými rozměry přesahují rozměry ručního zavazadla a vyžadují umístění na zvlášť určeném místě dopravcem ve vozidle v prostoru pro cestující. Zajišťování bezpečné manipulace s tímto zavazadlem a dohled na ně přísluší cestujícímu. Pro přepravu spoluzavazadel se přepravní smlouva neuzavírá, cestující však za jejich přepravu platí cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy.
Vznikne-li cestujícímu za přepravy újma na zdraví nebo škoda na zavazadle přepravovaném společně s ním nebo vznikne-li škoda na věci, kterou měl cestující u sebe, nahradí ji dopravce podle ustanovení o náhradě škody způsobené provozem dopravních prostředků. Škodu způsobenou na zavazadle přepravovaném odděleně od cestujícího dopravce nahradí podle ustanovení o náhradě škody při přepravě věci.
Obecně se škoda dle § 2951 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.