Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 13.8.2013 jsme zakoupily v prodejně A3 Sport v OC Černý Most, obuv značky Reebok. Obě boty se po cca 3 měsících roztrhaly na patních stélkách. Dne 28.11.2013 jsme boty reklamovaly v místě nákupu a 5.12.2013 byla reklamace zamítnutá s odůvodněním, že zboží bylo důkladně prohlédnuto a nebyla shledána žádná výrobní ani materiálová vada, která by zapříčinila vznik reklamovaného poškození.
Připadá nám to krátká doba na posouzení vady, jestli se jedná nebo nejedná o vadu výrobku.
Každopádně není možné, aby se po 3 měsících nošení boty v patní části roztrhaly. Jelikož, máme i jiné boty z této prodejny i několik let a naprosto jsou bez problémů, dokonce vypadají jako nové. Proto si myslíme, že se jedná o výrobní vadu.
Po telefonické konzultaci s ČOI a dTest, jsme požádali o odstoupení od smlouvy, dle občanského zákoníku, že vada projevící se v 6 měsících od nákupu, se považuje za vadu, která byla při nákupu.
Podotýkám, že 5.12.2013 přišla pouze SMS se zamítnutím. Na prodejnu jsme se dostavili později cca 15.12.2013, kdy jsme požadovali odstoupení od kupní smlouvy, dle výše zmíněné tel. konzultace s ČOI a s dTestem. Jelikož tam stále nebyl nikdo kompetentní tuto záležitost s námi vyřešit, bylo nám řečeno, že to máme řešit až po vánocích, proto jsme reklamaci nevyzvedli.
Vyzvedli jsme ji až 12.1.2014 a zároveň podali odstoupení od kupní smlouvy, kdy odstoupení změnili na reklamaci a Dopis s odstoupením od kupní smlouvy dali jako přílohu této reklamace.
Opět byla dne 28.1.2014 reklamace zamítnuta, s uvedením, že na zamítnutí trvají a ke všemu se vyjádřili v předešlé reklamaci a proto neakceptují uplatnění rozporu s kupní smlouvou.
Celé vyřízení reklamace bylo pochybné, protože nás nikdo neinformoval o vyřízení reklamace a kdybychom se sami nepřišli zeptat tak obchod nic neřeší. Výsledek reklamace jsme se dozvěděli, až 19.3.2014, což je každopádně více jak 30 dní. Ale na prodejně nám bylo řečeno, že nám byla zaslána sms na uvedené číslo, které samozřejmně špatně přečetli, takže sms zaslali někam jinam, dle výpisu obchodu. Další tel. číslo včetně emailu bylo uvedeno také na přiloženém Odstoupení od kupní smlouvy, ale tam se nepodívali.
Obsluha obchodu byla arogantní a doporučili nám ať si boty necháme opravit a příště nekupujeme takové boty, tím dali najevo že obuv je vadná.
Myslíme si, že takto by se obchod neměl chovat ke svým zákazníkům, když jsem byl do této doby spokojen a stále jsem zde nakupoval. Po této zkušenosti mám obavy zde opět nakupovat.
Boty Reebok RJ94906 PREMIUM VULC LOW
Vrácení peněz nebo výměna za jinou obuv, dražší samozřejmně doplatíme.
|
Tweet |
Je pravdou, že pokud se vada projeví do 6 měsícíců od zakoupení výrobku je prodávající povinný prokázat, že se vada na výrobku nevyskytovala již při převzetí. Pokud tak neprokáže, považuje se rozpor za existující již při převzetí. Zároveň je prodejce povinný o vyřízení reklamace kupujícího do 30 dnů od jejího uplatnění informovat. Pokud se stala chyba na straně prodejce, nelze to přičítat k tíži spotřebitele.
Společnost A3 SPORT s.r.o. se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.