Počet nahlášených stížností: | 556 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
přidávám další stížnost ke společnosti Paidwings AG, která provozuje online seznamky, v mém případě se jednalo o stránku pouzesex.cz. Četl jsem drtivou většinu stížností, které jste řešili v minulosti - můj případ je v podstatě totožný a proto ho nebudu dále nijak moc rozepisovat.
Moje situace je následující. Včera (16. 10. 2018) mi přišel email s tím, že mám zaplatit VIP členství na 3 měsíce v hodnotě 996 Kč. Předpokládám tedy, že mi členství prodloužili (pokud je to automaticky bez mého souhlasu možné). Pokud se tak stalo, původní smlouvu jsem uzavíral 16. 7. 2018. Faktem je, že mi z banky peníze nestrhli, jelikož to bez mé autorizace není možné. Dnes hodlám poslat email, dopis i fax (který údajně nefunguje, ale to je podle zákona jejich problém, jelikož ho mají uvedený ve svých VOP jako kontaktní údaj) a vypovím smlouvu. Tím by měl být do budoucna můj problém vyřešen.
Moje otázka ovšem zní - mám, respektive musím dle jejich VOP a obecně zákona, zaplatit poplatek 996 Kč za tři měsíce VIP členství, když mi smlouvu prodloužili a já jsem tu původní (ze dne 16. 7. 2018, na jejímž základě mi smlouvu dále prodloužili) nestihl vypovědět do 14 kalendářních dnů od konce platnosti smlouvy (to jest cca 2.10. 2018)? Nebo se oněch 14 kalendářních dnů vztahuje až na tuto nově prodlouženou smlouvu a tím pádem bych měl od včerejška 16. 10. dva týdny na to smlouvu vypovědět?
Děkuji moc za radu a brzké vyřízení.
S pozdravem,
Petr Malina.
pouzesex.cz
Odpověď na otázku zda musím podle zákona a VOP společnosti Paidwings AG platit poplatek 996 Kč za automatické prodloužení smlouvy na VIP členství na tři měsíce, když posílám vypovězení smlouvy až dnes a tím pádem jsem ji nestihl vypovědět do 14 kalendářních dnů do vypršení platnosti smlouvy.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Jestliže společnost řádně neinformovala spotřebitele o ceně za služby a trvání závazku, potom porušila své zákonné povinnosti, a pak by nebylo účtování poplatku za prodloužení smlouvy oprávněné.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.