Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, delší dobu jsem byla zákazníkem Vodafonu s 5 telefonními čísly, datovou simkou a přenosným modemem s datovou simkou. Několikrát jsem se pokusila vyjednat snížení ceny (cca 3500 Kč/měsíčně).Bohužel bezúspěšně - proto jsem se rozhodla převést svoje čísla k jinému operátorovi. Čísla jsem měla tzv."bez smlouvy", to znamená, cena cca o 25% vyšší, zato s možností kdykoliv skončit. Pouze přenosný modem byl na 24 měsíců. Podala jsem tedy písemnou výpověď na 5 telefonních čísel a datovou simku a to písemně doporučeně, emailem a vše jsem byla osobně zkontrolovat na pobočce s tím, že jsem se zde prokázala heslem a občanským průkazem. Na pobočce (Letmo, Brno) mi slečna vše potvrdila, prošly jsme všechna čísla. Jaké bylo moje překvapení, když mi volali z Vodafonu, že výpověď je neplatná, musím podat notářsky ověřenou výpověď s tím, že zaplatím sankci za předčasné ukončení. Dále mi sdělili, že výpověď smlouvy neznamená, že jsem ukončila odběr služeb, protože smlouva je prý něco jiného než "TARIF" a ten nemám ukončený.Odmítli realizovat tzv."přenos čísel" k jinému operátorovi. Následoval kolotoč telefonátů a neustálého přesvědčování, že jsem vše špatně pochopila a v případě, že skončím, budu muset zaplatit penalizaci,pokud ne, tak čísla zruší úplně bez možnosti je přenést jinam. Až po výhrůžce stížností na ČTÚ a několika nekonečných dohadováních na lince a opětovné komunikaci na pobočce nakonec přenos uskutečnili. Zůstal mi pouze přenosný modem do bytu s datovou simkartou. Už při přenosu předchozích čísel jsem podala výpověď na tuto simkartu s tím, že mi sdělili, že to nelze, protože musím přijít až těsně před koncem smlouvy na pobočku - což mi ale posledně bylo vysvětleno jako špatný postup. Posléze po opětovných tahanicích mi v létě slečna na lince řekla, že tedy smlouvu teď v listopadu skončí a tím bude ukončen veškerý smluvní vztah s Vodafone. Dnes jsem volala na Vodafone a dozvěděla jsem se, že žádné záznamy o ničem takovém tam nemají, a že i kdyby doběhla 24 měsíční lhůta, že to nic neznamená, protože TARIF TRVÁ. Nemám s nimi žádnou další smlouvu na tzv. TARIF . Záznam z jednání Vám samozřejmě neposkytnou písemně, takže na linku můžete volat pořád dokola a také posílat doklady opakověn, stejně budou tvrdit, že je nemají v záznamech zákazníka.Považuji toto jednání za nezákonné prodlužování smlouvy a klamání spotřebitele. Děkuji.
Datová sim 774183968 a modem - ukončení (vypršení ) smlouvy na 24 měsíců k 10.11.2018
Písemné potvrzení o tom, že bude číslo ukončeno bez jakéhokoliv prodlužování a dalšího poskytování mnou nevyžádaných služeb a smazání veškerých osobních dat. Dále zrušení klamavé praktiky zvané "TARIF", která je chytákem pro zákazníky, kteří se domnívají, že podali platnou výpověď, případně že po vypršení smlouvy skončil smluvní vztah s operátorem.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, paní Růžičková,
je mi líto, že jste se rozhodla odejít od Vodafonu, ale Vaše rozhodnutí respektujeme.
Pokud zákazník uzavřel k telefonnímu nebo datovému číslu smlouvu na dobu určitou, je třeba podat písemnou výpověď. Na našich webových stránkách k tomu najdete formulář - pro nefiremní zákazníky jde o formulář na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1055/vypoved_smlouvy_o_poskytovani_zvyhodnenych_podminek_c.pdf. Přímo v tomto formuláři uvádíme: "Pokud k žádosti účastníka poskytovatel předčasně ukončí závazek účastníka k plnění MSL, čímž účastník ztratí nárok na poskytování zvýhodněných podmínek na cenu
služeb, a současně nevypoví také smlouvu o poskytování služeb, bude poskytovatel na tel. číslech i nadále poskytovat služby elektronických komunikací dle Všeobecných podmínek a aktuálního ceníku s tím, že na tel. číslech bude ponecháno aktuální nastavení služeb (s výjimkou služeb, jejichž podmínkou je sjednání poskytování
zvýhodněných podmínek ohledně daného tel. čísla)."
Po přijetí výpovědi smlouvy na dobu určitou se zákazníka snažíme kontaktovat telefonicky, abychom se s ním domluvili, jak si přeje dál naložit se svým číslem. Pokud zákazníka nezastihneme, zůstane (v souladu s citovaným textem) číslo dál aktivní s původním nastavením služeb bez výhod (slevy), kterou poskytujeme na základě smlouvy na dobu určitou.
Jakmile je ukončena smlouva na dobu určitou, můžeme zrušit i telefonní nebo datové číslo. O zrušení čísla je možné požádat telefonicky na naší infolince *77 nebo 800 77 00 77, případně prostřednictvím formuláře, který najdete na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/657/deaktivacecisla.pdf. Vzhledem k závažnosti tohoto kroku je nutné formulář opatřit ověřeným podpisem, což také uvádíme přímo v tomto formuláři.
Doufám, že tato odpověď pomůže objasnit náš postup při vyřizování výpovědi smlouvy a žádosti o zrušení čísla.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Bohužel Vodafone vůbec neodpověděl konkrétně na můj požadavek. Ve stížnosti jsem uvedla konkrétní číslo. Vzhledem k tomu, že už telefonní čísla nemám u Vodafonu, se na jejich operátory vůbec nemohu dovolat, nelze ani použít přihlašovací heslo v automatu na lince. Tarif, který na datové simce od Vodafonu mám, je bez jakékoliv slevy, modem bude také splacený. To jen na doplnění. Žádám o konkrétní vyjádření k požadavkům, které jsou uvedeny výše. Z Vodafonu mi nikdo nevolal, ani se mnou záležitost dále neřešil.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den, paní Růžičková,
s ohledem na ochranu osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran, proto jsem se Vám v předchozí odpovědi snažila podat alespoň obecné informace, jak v těchto případech postupujeme. Děkuji za pochopení.
Jak už zmínil dTest, můžete situaci řešit reklamací, kterou je třeba poslat písemně poštou na adresu Vodafone Czech Republic, a. s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Reklamační řád najdete na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/955/reklamacni_sluzeb_el_komunikaci.pdf.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Vše jsem již řešila přímo s Vodafone, i když mi pracovnice na lince paní Foretová řekla, že v systému nevidí žádné záznamy o tom, že bychom již tuto záležitost řešili. Nemám čas na neustálé dohadování a dokazování. Z Vodafonu mě nikdo nekontaktoval, pouze mi paní Foretová poslal sms, že smlouvu nelze ukončit předčasně. Ta ale nikdo
nechtěl.
Spotřebitelka nám zaslala následující doplňující informace:
"Vyplnila jsem formulář na ukončení "tarifu" tak, jak si přáli. Notářsky ověřené jsem naskenovala a zaslala přes web Vodafonu. Pak mi volali z Vodafonu s tím, že tam nic nemají. Poslala jsem ho tedy přes email. Na to mi přišel email s tím, že jsem použila formulář výpovědí pro firemní zákazníky, ačkoliv jsem tam IČ neuvedla a že je tedy neplatná. A dnes mi přišla sms s textem: Vážený zákazníku, přijali jsme vaši výpoěď. Smlouvu č. 1-18564119601_0 pro telefonní číslo 420774183968 vám ukončíme k 27.11.2018. Odškodnění za předčasné ukončeí smlouvy vám naúčtujeme do vyúčtování po ukončení smlouvy, pokud neuplatnujete výpověď z důvodu 1.1.5.všeobecných podmínek. Informaci o výši odškodnění naleznete v Podmínkách zboží a služeb za zvýhodněnou cenu.
Takže co si z toho mám vlastně vybrat? Výpověď jsem podávala už někdy začátkem léta, teď už jsem dodala jen ověřený doklad na ukončení tarifu, bez kterého to prý nejde. 48 měsíců vyprší 10.11. Jak přišli na 25.11.? Na lince mi tvrdili něco úplně jiného, dokonce mi popřeli i informace, které je normálně možno vidět ve "Vodafone samoobsluze"
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.