Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
10.5.2018 jsem objednala přes internetový obchod eobuv.cz plátěné polobotky zn Toms, které mi 14.5. byly doručeny. Po jediném dnu nošení jsem dne 24.5.2018 odeslala boty na reklamaci, protože jedné z nich se nad patou bota o 1 cm v tkanině rozpárala. Tato reklamace byla 19.6.2018 zamítnuta s následujícím odůvodněním:
"V odpovědi na reklamaci obuvi značky TOMS - Classic 10011016 Drizzle Grey Slub Chambray s lítostí
informujeme, že nebyly shledány důvody k jejímu uznání. Podrobná analýza neprokázala materiální,
konstrukční nebo výrobní vady a kvalita výrobku je bez výhrad.
Reklamovaná změna na obuvi zakoupené dne 12.05.2018 – poškození svršku – byla způsobena náhodnými
situacemi (odření, otlučení, údery). Toto poškození vyplývá ze způsobu a podmínek používání, které mají vliv
na trvanlivost obuvi. Za takto vzniklá poškození není prodejce zodpovědný.
Prodejce je zodpovědný za výrobní vady výrobku, ne však za poškození vzniklá v důsledku působení
ničivých vnějších činitelů, chybného používání nebo nedostatečného ošetřování."
Je skutečně po jednom dni nošení a reklamaci ještě 14 dní po zakoupení reklamaci s tímto odůvodněním zamítnout?
Děkuji předem za odpověď,
L. Kvapilová
TOMS - Classic 10011016 Drizzle Grey Slub Chambray - vel. 39
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.