Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#27194Vymáhání dlužné částky společností be2 za služby, které jsem nepožadoval

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2018, před 6 lety

František Václavek

Znění stížnosti

Stalo se mi to,že jsem se na seznamce Singles50 dne 1.6.2018 zaregistroval ale nic nefungovalo.Tak jsem si zaplatil prémiový účet na dobu jednoho měsíce.Shodou okolností jsem se asi za týden seznámil s přítelkyní úplně jiným způsobem a ne výše zmíněné seznamce jsem neměl důvod dále hledání provozovat.Tím pádem jsem i nechodil ani na email který jsem při registraci uvedl.A po asi měsíci a půl jsem se na email podíval a měl jsem tam již dvě upomínky že jsem nezaplatil další předplatné období o které jsem ani nestál.Zjistil jsem i pokus o stržení dlužné částky z mé karty což se nezdařilo jelikož internetové platby jsem měl deaktivované.Kartu jsem proto hned zablokoval a nechal si ji u banky vyměnit abych zabránil dalším pokusům o zneužití.
Udivilo mne to co se děje a tak jsem si chtěl profil zrušit což nešlo jelikož profil byl zablokován a byla tam správa že věc (dluh) byla předána vymáhací agentuře.Nechápal jsem co se děje dokud jsem si nepřečetl na internetu recenze o této společnosti a problémech lidí kteří dopadli stejně jako já.Dne 11.10. mi přišel dopis jen tak do schránky od společnosti intrum že po mně vymáhají pohledávku.Začal jsem se tedy o věc zajímat jak s toho ven.Ptal jsem se právničky a ty mi poradila podat výpověď o zrušení předplatného a vymáhanou platbu neplatit jelikož se jedná o podvodné jednání.Stránky společnosti jsou totiž nepřehledné a na první pohled při placení si člověk předplácí jen prémiové členství na období které si vybral-u mne to bylo na jeden měsíc.Nikde není zvýrazněné žádné upozornění že se po uplynutí předplacené doby bude prémiové členství dále prodlužovat.Jak jsem si později zjistil je to tam uvedeno jen malým písmem pod platebním příkazem na stránce kde se platí kartou v podmínkách je to uvedeno nejasně.A pokud někdo nechodí do své emailové schránky pod kterou se zaregistroval nemůže se ani dozvědět že se stal nějaký problém.Žádné osobní údaje ode mne společnost kromě e-mailu jména a čísla platební karty nedostala.Moje banka jim moje osobní údaje nesdělila a ani to neučinil můj internetový provozovatel který jediný mohl znát majitele IP adresy.Domnívám se tedy,že společnost be2 ale také asi i společnost Intrum používá nezákonných heckerských praktik k získávání osobních údajů klientů společnosti be2.


Požadované řešení

Tímto prosím o to,aby společnost be2 stáhla požadavek na zaplacení dlužné částky jelikož mne uvedla v omyl tím,že jejich stránky neodpovídají standardu a neinformují dostatečně výrazně klienta o tom co bude následovat v případě registrace a zaplacení členství na jím vybrané období.Informace o tom,že se bude členství dále prodlužovat je nedostatečná a tudíž odporuje dobrým mravům-klienta totiž záměrně uvádějí v omyl.Tato zkutečnost je zřejmá s toho,že takto poškozených klientů společnosti be2 je obrovské množství.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2018 12:01, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.10.2018 16:24, před 6 lety

ID: 174486214


Dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami Singles50 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 01/06/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.10.2018 20:38, před 6 lety


František Václavek

Vážená společnosti be2,
Kdy už konečně pochopíte že vaše stránky uvádějí lidí v omyl čímž jste si myslím dobře vědomi jelikož by jinak nebylo tolik poškozených.Proč v odpovědích papouškujete stále to samé co všichni vámi podvedení klienti vaší společnosti vědí.Radím vám, chovejte se seriózně a vstŕícně vůči klientům a budete možná jednou i váženi.To jak se chováte je podvodné jednání za ůčelem obohatit se za každou cenu.Jste vůbec lidé,cožpak nemáte svědomí? Lidé se kvůli vám dostávají do problémů na základě vámi skrytých pravidel na vašem webu a vy zůstávàte chladní jako led.Nechtěl bych mít vaše vlastnosti musel bych se za své chování stydět.Nic vám nezaplatím i kdyby to došlo k tomu nechat rozhodnout soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.10.2018 15:46, před 6 lety

ID: 174486214


Dobrý den.


Naneštěstí, Vaše platba nebyla dosud přijata a z tohoto důvodu byl Váš případ posunut partnerské agentuře na vymáhání pohledávek.

Další komunikace bude probíhat přímo ze strany této agentury.

Pokud jste doposud nebyl z jejich strany kontaktován, stane se tak v průběhu nadcházejících týdnů. Adresujte prosím veškerou budoucí korespondenci přímo externí společnosti,

děkujeme Vám za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.10.2018 16:21, před 6 lety


František Václavek

Já mám spor s vámi se společností be2 nikoliv z nějakou vaší sesterskou agenturou.Vy jste na mne udělali pobvod,nikoli sesterská agentůra-ta se v tom jen veze s vámi.Jen vy totiž můžete toto vaše neoprávněné vymáhání peněz zastavit.Uvedli jste mne totiž v omyl vašimi nejasnými pravidli jelikož zjištění že se bude prémiový ůčet prodlužovat bylo pro mne překvapivé zjištění a pokud dojde k soudu budu se soudit s vámi nikoli se sesterskou agentůrou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2018 07:28, před 6 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Sporné je tedy celé automatické prodloužení členství, a tedy také povinnost spotřebitele hradit poplatek za prodloužení členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2018 22:44, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.