Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Řešeno zatím telefonicky. Odmítnut s reklamací, vrácení peněz či výměny obuvi. Z důvodu že jsou nošené, přitom jsem je měl na nohou 3krat. Zakoupeno v Deichmann Jindřichův Hradec.
Společenská obuv Memphis one. 1330606.
Doufám, že dojde k pozitivnímu vyřešení problému.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel zboží koupí v kamenném obchodě, nemá ze zákona právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží z důvodu, že mu boty nesedí, nebo z nich má puchýře, jako je tomu při koupi zboží prostřednictvím prostředků dálkové komunikace. Z tohoto důvodu má spotřebitel právo vyzkoušet si zboží v kamenném obchodě.
Nicméně podle ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že se věc hodí k účelu, který pro její využití prodávající uvádí, nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá.
Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že obuv nebyla vadná při převzetí, nebo naopak k prokázání skutečnosti, že si vadu sám způsobil spotřebitel.
Nesouhlasí-li spotřebitel se zamítnutím reklamace, doporučujeme zkonzultovat záležitost se soudním znalcem a případně si nechal vypracovat znalecký posudek, pokud je přesvědčený, že se o vadu jedná. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.