Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
Zakoupili jsme vůz v autoesa a již bylo reklamováno3krát a zase bohužel půjde na reklamaci. Jde o zatékání do vozu a následné problémy
spojené s vlhkostí. Při poslední reklamaci nám bez našeho vědomí vyměnili čelní originální sklo VW za nějaké neoriginální a po našem upozornění tvrdí, že je vše v pořádku. Cítíme se být tímto poškozeny, protože při dotazu v autorizovaném servisu nám bylo sděleno, že je rozdíl v ceně čelního skla cca6000kč. Autoesa nechce uvést stav vozu do původního stavu s originálním sklem a ani nechce poškození, finanční, uznat. Máme dotaz, má smysl se nějak bránit.
Případné emailové komunikace s Autoesa Vám zašlu.
Děkuji
S pozdravem
František Dvořák
reklamace vozu
Vyměnit neoriginální čelní sklo za originalní, které bylo na voze při koupi.
|
Tweet |
Prodávající nemá právní povinnost vyřídit reklamaci za použití originálních součástek v případě, že případnou vadu náležitě opraví a zajistí řádnou funkčnost daného produktu. Nicméně strany si mohli tuto povinnost sjednat v kupní smlouvě, obchodních podmínkách apd. (je nutno ověřit).
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
Odstoupit od smlouvy je tedy možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
Pokud spotřebitel tedy zakoupil věc a v zákonné 24 měsíční době se u ní objeví více vad, přičemž mu byly předchozí tři vady vyřízeny opravou, má možnost odstoupit od kupní smlouvy v případě, že je nutné reklamovat věc pro čtvrtou vadu. Toto právo je odvozováno spotřebitelskými organizacemi.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.