Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ačkoliv pracuji z domu a jsem tedy přes den na adrese převážně k zastižení, doručovatelka na Praze 6, paní A. D., poštu nedoručí. Dokonce ani po požadavku na opakované doručení, s výmluvou na neoznačený zvonek, na kterém je příjmení dostatečně vidět. Minulý týden jsem pošťačku zastihla a ptala jsem se, zda by mi mohla předat písemnost, na kterou mi před několika minutami vhodila výzvu k vyzvednutí. Pošťačka u sebe doporučený dopis vůbec neměla, takže buď mi ji zatajila, nebo je rovnou vůbec nenosí. V jednom dni se mi jednou dokonce sešly dvě výzvy k vyzvednutí zásilky, přičemž jednou mě paní D. nezastihla v 10:00, podruhé v 10:55. Přijde mi zvláštní, že by v jednom dni pošťačka přišla na stejnou adresu 2x v rozmezí jedné hodiny.
doručování zásilek
Domluvit paní D., aby dělala svou práci tak, jak má. Případně zajistit, aby byla pošta doručovaná někým jiným, kdo mi doporučené zásliky skutečně doručí.
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman