Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
V létě jsme s rodinou reklamovali naši dovolenou v zahraničí, nastaly větší komplikace a rozhodli jsme se, že to nenecháme jen tak. Po příletu do destinace jsme se dozvěděli, že nemáme kde bydlet. Několik hodin jsme čekali na nové ubytování v hotelu, který jsme měli zaplacený. Podotýkám, že to bylo bez jídla i pití, ačkoliv jsme v tom daném hotelu měli zaplaceno all inclusive. O to horší bylo, že můj otec je diabetik, a tak jsme chtě nechtě museli hned v úvodu koupit na hotelu za další peníze jídlo a pití, aby se mu zbytečně nepřitížilo. Večer v 20h (5 hodin po příletu) jsme se dozvěděli, že již máme kde bydlet, ale hotel je hodinu jízdy autobusem. Měli jsme tedy co dělat, abychom stihli alespoň večeři. Vlivem dalšího stěhování o tři dny později do původního hotelu nám byl ze strany CK znemožněn fakultativní výlet. Aby toho nebylo málo, v našem původním hotelu jsme strávili 3 dny bez klimatizace, ačkoliv jsme ji měli zaplacenou. Delegátka nic neurgovala, o její zprovoznění jsme se museli postarat sami. Po tom všem nám byla ze strany CK nabídnuta směšná kompenzace (5% z ceny zájezdu), se kterou jsme nesouhlasili. Napsali jsme tedy do CK znovu. Před více než měsícem mi přišla odpověď s tím, že se naší žádostí budou zabývat, avšak ,,Dovolte mi zmínit, že na opětovné stanovisko k již vyřízené reklamaci se nevztahuje zákonná lhůta 30 dní." Z naší strany však k uzavření reklamace nedošlo, vzhledem k tomu, že s jejich kompenzací nesouhlasíme. Zajímá mě tedy, jak máme postupovat dále? Kompenzaci rozhodně žádáme vyšší, avšak odpovědi ze strany CK se již dočkat nemusíme.
Exim tours - Řecko, Attika
Vyšší kompenzace, než nám byla nabídnuta CK Exim tours.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitelku ujistil nebo které spotřebitelka vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávala, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitelka určila, může si spotřebitelka zjednat nápravu sama a pořadatel jí nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkla-li je spotřebitelka bez zbytečného odkladu a určila-li přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitelka dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkla-li spotřebitelka vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu jí vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitelka také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.