Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V roce 2011 jsem koupil nový vůz Hyundai I30 sw, v domnění, že se jedná o kvalitní automobil s již odzkoušeným motorem. Minulý týden tj. dne 15.10.2018 začla po nastartování blikat kontrolka motoru, ihned jsem zajel do servisu a následně mi v autorizovaném servisu Auto Pokorný motors s.r.o., Maříkova 564/46 Brno, 621 00 Brno - Ivanovice, sdělili, že při prvotní diagnostice byl zjištěn nízký tlak na 2 a 4 válci a oprava bude stát cca 20 až 50 tis. Kč. Jezdím s autem do tohoto servisu na pravidelné servisní prohlídky a pokud by se jednalo o výměnu motoru nebo i jeho části, nechápu jak se můžou prodávat automobily, kterým po ujetí necelých 120.000 km odejde motor. Po celých 7 let bylo auto spolehlivé a počítal jsem i s koupí dalšího modelu této značky. Jenže pokud je životnost motoru pouze 7 let, tak není možné o dalším voze vážně uvažovat.
Minulý týden tj. dne 15.10.2018 začla po nastartování blikat kontrolka motoru, ihned jsem zajel do servisu a následně mi v autorizovaném servisu Auto Pokorný motors s.r.o., Maříkova 564/46 Brno, 621 00 Brno - Ivanovice, sdělili, že při prvotní diagnostice byl zjištěn nízký tlak na 2 a 4 válci a oprava bude stát cca 20 až 50 tis. Kč. Jezdím s autem do tohoto servisu na pravidelné servisní prohlídky a pokud by se jednalo o výměnu motoru nebo i jeho části, nechápu jak se můžou prodávat automobily, kterým po ujetí necelých 120.000 km odejde motor.
Prosím o informaci jak mám v tomto případě budete postupovat.
|
Tweet |
Motorová vozidla jsou spotřebním zbožím ve smyslu platné právní úpravy. Proto stejně jako při prodeji jiného spotřebního zboží je prodávající povinen dodržovat vůči spotřebiteli povinnosti uložené jak občanským zákoníkem při prodeji zboží v obchodě, tak povinnosti plynoucí ze zákona o ochraně spotřebitele.
Ustanovení § 2113 a násl. umožňuje prodávajícímu poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v zákoně (24 měsíců). V záručním listě (smlouvě) pak musí prodejce určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Často se však omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby. V takovém případě je třeba po celou prodlouženou dobu záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.
Proto doporučujeme spotřebiteli prostudovat podmínky případně poskytnuté prodloužené záruky, v jakém rozsahu a za jakých podmínek byla poskytnuta.
Spotřebitel musí dbát rovněž i na to, aby reklamaci uplatnil na správném místě. Vůči kupujícímu je za vady výlučně odpovědný prodávající. Výjimkou z tohoto pravidla je pouze situace upravená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající v záručním listě určí jiného podnikatele, zpravidla autorizovaný servis, který je povinen provést opravu namísto prodejce. Pokud však spotřebitel hodlá uplatnit při reklamaci právo na výměnu automobilu za nový nebo na odstoupení od kupní smlouvy, musí tak učinit výlučně u prodávajícího, a to v kterékoli jeho provozovně.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.